Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NUH
#483
I min efterhånden evige fladskærmssøgen falder jeg just over en BenQ 17 tommer WIDESCREEN til lige under 3K! Modelnr. FP71W.
Da mit brug primært er fotoarbejde ser opdateringshastigheden på 25 ms lovende ud, men min panelsøgning her på siden gav intet resultat. Nogle der kan hjælpe?
Nogle der har hørt om skærmen eller har erfaringer? Laver BenQ gode skærme?

mvh.
Nicolai
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#484
BenQ laver typisk skærme til mainstream brugerne og deres modeller kan sammenlignes med f.eks. Samsungs skærme i samme prisklasse - dog ikke P-modellerne.

Du bør altså ikke lade dig skræmme af mærket. Jeg kan se at skærmen bruger 90W når den kører - det er temmeligt meget for en LCD skærm. Faktisk er det ca. det dobbelte af hvad en normal fladskærm bruger. Om dette er godt eller skidt er svært at udtale sig om, men det virker lidt skummelt at den skal bruge så meget strøm.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#492
Ja det var da et ret højt strømforbrug, og det samme er desuden angivet på BenQs officielle side.

Ja, jeg kan se at den lige er smuttet. Jeg tilføjer den i databasen ved næste opdatering. Det kan nævnes at den er baseret på et MVA panel og jeg vil tro det er det her fra AU Optronics: http://www.auo.com/auoDEV/products.php? ... items_id=1

Jeg har dog aldrig hørt tilbagemeldinger fra folk der har købt skærmen og jeg har aldrig selv set den. Hvis den følger AUOs almindelige kvalitet for paneler, så burde den dog være af god kvalitet.