Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#384
hej gutter jeg har en samsung 913N som jeg entlig er ret glad for .
dog er jeg træt af den ikke er med DVI så jeg er nød til at have den der converter på.

så hvilken skærm er super som erstatning for denne.
den skal have DVI , være god i spil og flot helst sølv
Af Vega
#385
Jeg vil foreslå en Samsung 930BF, har lige selv fået sådan en i går. Den er bare sagen, super hurtig og med DVI. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#397
Hej gut =)

Jeg vil sige, at valget kommer lidt an på om du har en del større forventninger til din kommende skærm end du har til din nuværende eller om du bare forventer en som er marginalt bedre.

Der findes masser af andre TN baserede skærme, som leverer et fint billede og god spilydelse til en billig pris, men der er naturligvis ændringer af finde i de dyrere skærme.

Samsung 930BF kunne være et godt bud, men jeg tror som sagt ikke du vil opleve de store ændringer i forhold til din nuværende, heller ikke på trods af DVI tilslutning på den nye.
Derfor kunne skærme som 193p+ eller VP930 måske være mere interessante for dig?
Af DEVIL_DK
#406
jeg forventer bare den er mindst lige så god selfølgelig gerne bedre.

hvis valget står mellem
LG Flatron L1980Q
Samsung 930BF
ViewSonic VX924

hvad ville så være bedst i spil og alm windows brug
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#410
Du vil ikke se nogen betydelig forbedring af billedet ud over den fordel DVI stikket giver dig med de 3 skærme. Der er ikke så stor forskel på panelerne i disse skærme.

Hvis du vil se mærkbare forskelle, skal du, som Rasmus foreslår, skifte panelteknologi til f.eks. PVA eller MVA paneler.

Hvis valget skal stå mellem de tre modeller, så synes jeg umiddelbart at LGs model er et godt valg, idet du får lidt ekstra i form af designet og pixelgarantien. De to andre vil ligne din nuværende meget og 930BF vil med stor sandsynlighed kun afvige i DVI stikket.

Personligt synes jeg det er spild af penge at gå efter disse skærme, med mindre du er blevet tilbudt en god pris for din gamle.
Af DEVIL_DK
#413
tror det bliver Samsung SyncMaster 193P+
kender samsung skærme og har altid været
glad for dem.

yakken
kan se du selv har den så du må jo vide om den er god :)

takker
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#416
Jeg er ganske godt tilfreds med den og så længe man ved hvad man går ind til så bliver du ikke skuffet. De hager du bør være opmærksomme på står i min anmeldelse, men jeg kan lige ridse dem op:
  • - Overdrive trailing. Det er uundgåeligt med overdrive og da teknologien er så ny, er effekten synlig især ved halvmørke farver.
  • - Farverne er ikke helt så gode som på den gamle 193P
  • - Pixelborders - nogen hader dem, andre ser dem ikke. På grå baggrunde er de lidt synlige.
Jeg bruger skærmen til både spil, webudvikling og grafik og jeg er langt mere tilfreds med den end jeg var med min gamle CRT skærm. Især pga. den høje lysstyrke, men det ville man jo få uanset hvilken TFT man vælger.
Af DEVIL_DK
#465
Kim takker :)

Kan man ikke få en skærm uden det der overdrive der har dvi og er bedre end den skærm jeg har nu.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#466
Så snakker vi kun marginalt bedre.

Men ellers så følg yakkens råd. LG'en er et fint bud, om end den ikke er meget bedre end din nuværende.
Af DEVIL_DK
#467
kunne være jeg bare skulle beholde denne og leve med den konverter
:)