Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NUH
#352
Hej Alle

Nu har jeg så godt som lagt mig fast på en skærm. Nu tror jeg så bare at jeg får behov for et nyt grafikkort. Mit nuværende har godt nok DVI men kun 64 mb ram og det er efterhånden 6 år gammelt.

Jeg har kigget på følgende:
http://www.pc-netto.dk/default.asp?drl= ... GA-9258ATD

Vær opmærksom på at det ikke skal være et grafikkort til spil, men derimod "bare" til foto arbejde og alm. pc brug.

Mine krav er:
AGP x8
min. 128 mb. ram
DVI
Gerne passiv køling eller hvad?

Hvad kan jeg slippe billigst afsted med til min kommende fladskærm?

mvh.
Nicolai
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#357
I så fald vil jeg mene, at et kort i Radeon serien, som det du linker til, skulle egne sig fint. Kvaliteten på 2D kvaliteten er efterhånden ret god på de fleste kort og springet mellem grafiske grafikkort og spilgrafikkort er slet ikke så stor, som den har været tidligere.

Om det skal have passiv køling eller ej tror jeg mere er en smagssag. Hvis resten af din computer er ret støjsvag, så er det jo lækkert, men for mit vedkommende ved jeg, at jeg intet ville opnå med det :)
Du skal dog være opmærksom på, at du på den måde har et lidt større behov for at der er ordentlig gennemstrømning af luft i kabinettet. Hvis der ikke er, ved jeg af erfaring, at du kan få problemer med varmeafgivelsen, hvis den passive køling ikke er af bedre karakter.