Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Whistler
#330
Hejsa

Har i noget tid været på udkig efter en 19" tft-skærm med smal kant og gode specifikationer, og har endelig fundet frem til noget jeg mener ser fornuftigt ud.

Jeg hælder mest til Viewsonic skærmen pga. udseendet, men vil genre høre om nogen har erfaringer med de to skærme, eller evt. kan anbefale mig andre lignende skærme med smal kant.

Samsung 940B
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=157139

Viewsonic VX912
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=161008
Af Johnnielsen
#336
VX912 har Flatpanels testet her: http://www.flatpanels.dk/vx912.php :p

940B ligner da ret meget 913B både på layoutet og specifikationerne. Mon ikke der er tale om to ret ens skærme når de nu begge er fra Samsung?
For der ligger jo også en test af 913B her på Flatpanels: http://www.flatpanels.dk/913b-1.php

Ellers er der jo altid den populære 172X, men det er jo en 17 tommer, så jeg ved ikke om den går an?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#348
Jeg ville ikke snuppe VX912 alene pga. den meget uheldige baggrundsbelysning. Skærmen egner sig ikke til spil som jeg også skriver i anmeldelsen, så det skal du være opmærksom på før et eventuelt køb. Jeg skal ikke udtale mig om Samsungs model har en mere homogen baggrundsbelysning, men den kan næsten ikke være værre.
Af Whistler
#366
Hej igen

Tak for svarene til jer begge.
Det lyder ikke for godt med den dårlige baggrundsbelysning... havde ellers tænkt mig at anskaffe Viewsonic skærmen, men det er ikke sikkert det bliver den alligevel

Er også helt vild med 172x, men vil nu hellere have en 19". Ku være dejligt hvis Samsung producerede en tilsvarende skærm i 19".
#368
Læste lige anmeldelsen og så, at de opgivne specifikationer ikke stemmer overens med dem, der opgives på edbprisers hjemmeside:

Flatpanels anmeldelse siger:
Responstid: 12 ms
Brightness: 250 cd/m2
Kontrastforhold: 500:1

Edbpriser siger:
Responstid 8 ms
Brightness: 270 cd/m2
Kontrastforhold: 550:1

Er i sikre på, at skærmen i anmeldelsen er den samme som den jeg linker til på edbpriser?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#369
Jeg var lige inde på Edbpriser og kigge og jeg kan se at den nye 8 ms version er oprettet for få dage siden. Faktisk så sent som den 10. oktober.
Den må altså angiveligt være kommet i en opgraderet version, men alle kommentarerne ligger stadig under skærmen. :((

Men for at de når så anderledes specifikationer, må der nødvendigvis også være brugt et andet panel. Det kan muligvis være, at det er en del bedre og hvis det f.eks. er Samsungs 8 ms panel, som også bruges i 913B, så er det jo forholdsvis positivt, men jeg tror derimod, at de har holdt sig til AUO (ikke at det er lig et dårligt panel). En mere homogen baggrundsbelysning er muligvis at finde, men selve farvegengivelse og betragtningsvinklerne har nok ikke ændret sig så meget.

Angående 172X, så sagde de hos Samsung sidst jeg var derinde, at deres kommende 960BF, kunne ses som en erstatning for 172X, bare i 19 tommer, men det forlød desværre ikke, hvornår vi kan forvente at se den på markedet.

PS: Jeg har flyttet dit andet indlæg ind i den her tråd ;)
Af Whistler
#374
Hej Rasmus

Tak for svaret, tror jeg hopper på den Viewsonic og ser hvordan den er i praksis. Hvis den ikke spiller mht. baggrundsbelysning sender jeg den tilbage og prøver Samsung 940B istedet.

Ku være alt for lækkert med en 172x i 19", men har desværre ikke tålmodighed til at vente længere :)

Hilsen Andreas
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#375
Nej, og man kan jo vente for evigt =)

Men meld da endelig tilbage på den nye version af skærmen. Prøv evt. at tjek i morgen aften, hvordan baggrundsbelysningen udformer sig.
Af Whistler
#377
Det skal jeg gøre :)

Bestiller den over nettet, så får den nok først engang i starten af næste uge.

Tak for hjælpen og god weekend
Af Whistler
#818
Hej igen

Endte med at bestille Samsung skærmen og har nu haft den i et stykke tid.

Den er virkelig lækker og fin til både spil og film. Har endnu ikke set nogen form for slør.

Er meget tilfreds med købet og kan kraftigt anbefale Samsung 940B.

Hilsen Andreas