Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af RSS
#320
Endnu en ny bruger melder sin ankomst med et par spørgsmål!

Jeg bestilte en LG L2013P den 1. juli men den har været i restordre siden og så er der jo kommet en del interessante skærme på markedet siden.
Jeg overvejer nu om jeg skal bestille en anden som forhåbentlig så vil komme indenfor en rimelig tid (læs en måned).

De skærme der synes at ligne ovennævnte skærm og måske er bedre er:

Samsung 214T og 204T
EIZO S2110W

mit spørgsmål er så: er der nogen her på fora der har et godt råd med hensyn til disse 4 skærme? den skal bruges til i store træk alt, og skal være af en god kvalitet, hvis der er andre forslag er de velkomne.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#331
Velkommen til forummet Kurt :)

Du er ikke den første der står i kø til L2013P :D

Jeg ved ikke om du allerede har læst denne test af Eizo S2110W, men ellers har Behardware haft den inde:
http://www.behardware.com/articles/587- ... -back.html

Erik Kjaer har bestilt en 214T, så når han modtager den, kan han muligvis give dig nogle synspunkter. Den skulle også komme til test her på Flatpanels, men Samsung har lidt travlt, så jeg har rykket et par gange for den.

Var der en speciel grund til at det lige skulle være LG modellen? I så fald findes der jo også masser af alternative skærme, som er baseret på samme panel, mens de tre nye du har fundet er baseret på PVA panelerne. Ikke at du bør vælge det ene over det andet på forhånd, det kommer naturligvis an på behovet, men det kunne jo godt være at var en konkret grund.

Personligt synes jeg godt om både Samsung og Eizos skærme og jeg glæder mig da også til at få de to Samsung at se og teste dem. Jeg tør dog ikke sige så meget på forhånd og der er desværre ikke så mange erfaringer med skærmene, da både teknologien bag dem og skærmene er ret nye.
Af RSS
#451
Tak for svaret, jeg har lidt lang "respons" tid pga. arbejde mv.
Du er ikke den første der står i kø til L2013P
Jeg står stadig i kø
Jeg ved ikke om du allerede har læst denne test af Eizo S2110W, men ellers har Behardware haft den inde:
http://www.behardware.com/articles/587- ... 2110w-the- big-come-back.html
Det havde jeg ikke, så det er en stor hjælp
Erik Kjaer har bestilt en 214T, så når han modtager den, kan han muligvis give dig nogle synspunkter. Den skulle også komme til test her på Flatpanels, men Samsung har lidt travlt, så jeg har rykket et par gange for den.
Det bliver spændende at høre hvordan han er tilfreds med den, efter jeg har læst nærmere på specifikationerne er jeg gået væk fra 204T
Var der en speciel grund til at det lige skulle være LG modellen? I så fald findes der jo også masser af alternative skærme, som er baseret på samme panel, mens de tre nye du har fundet er baseret på PVA panelerne. Ikke at du bør vælge det ene over det andet på forhånd, det kommer naturligvis an på behovet, men det kunne jo godt være at var en konkret grund.
Nej det var der ikke, men da jeg bestilte den var kravet 20", response max. 16 m/s, stor opløsning og hvis det kunne lade sig gøre et rimeligt design, den bliver jo brugt til "alt mellem himmel og jord" og der var LG modellen en af 3 der så ud til at opfylde kravene, de 2 andre var LG L2010B og en NEC skærm.
Men der er jo gået nogle måneder så der er kommet en del spændende alternativer på markedet siden og hvis jeg så også kan få en ny inden jul vil det være helt fint.
Den skal afløse en 20" SONY trinitron skærm GDM-2036S.
Jeg har ikke noget kendskab til S-PVA panelerne i forhold til S-IPS men jeg har altid været godt tilfreds med EIZO og Samsung som nu er kommet med de nye modeller.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#457
Ja sådan har den nemlig været i lang tid. Det eneste reelle bud på en skærm til lidt forskellige brug i 20 tommer og over har været S-IPS panelet. Nu er de nye begyndt at dukke op og så ser markedet ret interessant ud.

Du kan evt. også følge lidt med i den her tråd: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=11

Der diskuteres nogle af de muligheder der er på markedet for andre skærme i den størrelse (over 20 tommer). Men indtil da kan du hvert fald lige se tiden an til vi hører mere om 214T.
Jeg snakkede for resten også med Eizo Nordic i går og de er meget interesseret i at tilbyde information og alt hvad jeg har brug for om deres skærme. Jeg skal snakke med ham senere i dag og vil forhøre mig omkring test af produkterne, selvom jeg ikke ved om det er noget de er interesseret i endnu.