Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af erikkjaer
#288
:) Hej igen....
Nu har jeg snart spurgt om alt hvad man kan mht. fladskærme.
Men det sidste er et jeg godt kunne tænke mig at vægmontere min skærm(214T). Du, Rasmus, har nævnt for mig at Vogels skulle være godt, så det har jeg set lidt på. Det ser meget nice ud. Men hvor kan man købe det i Danmark? Det fremgår ikke er deres hjemmeside. Der er heller ikke nogen priser ;) Det plejer at være et dårligt tegn...
Er der nogle speciele af deres modeller du vil anbefale Rasmus? I andre må naturligvis gerne komme med jeres kommentarer hvis I kan/vil tilføje et eller andet :p
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#290
De kan købes i nogle af de store varehuse, som f.eks. Electric City.

Man kan også købe dem over nettet. Jeg ved ikke om man sparer penge på det, for jeg kan ærlig talt ikke rigtig huske priserne. Denne model kunne godt være aktuel for dig:
http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=116599

Der kan monteres flere typer skærme. De inderste hullers afstand er 65, dernæst 75 og sidst 100 mm. Sidstnævnte er det samme som skærmen kører med. :)
Af erikkjaer
#292
Tak for svaret. Jeg tror jeg køber den på nettet :)
Senest rettet af erikkjaer 13. okt 2005, 22:35, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#306
Der er sikkert også en smule at spare. Det skal lige siges, at jeg ikke har personlig erfaring med lige præcis den model, så jeg kan ikke garantere 100 procent for de ergonomiske muligheder. Men med min erfaring med Vogel's generelt, tror jeg ikke det slår fejl =)
Af erikkjaer
#596
Er der forresten nogen der kender til hvad man gør når skærmen er blevet sat på et vægophæng....så kan den jo ikke stilles til Pivot.
Findes der noget smart man kan gøre? For det er egnetlig ret praktisk at vende skærmen ved tekstbehandling.... :o
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#600
Dét har jeg til gengæld ikke lige hørt om. Det skal nok findes, jeg er bare ikke faldet over det.

Har du tjekket om det ikke er angivet for de vægophæng man kan finde på producenternes hjemmesider?
Af RSS
#604
Der var et produkt for 1 - 1½ år siden der hed ZIPPL, det var bla. med i EDBPRISER.dk, som kunne vendes men jeg har ledt alle steder og kan ikke finde det mere, jeg tror ikke det eksisterer mere for det danske domæne er ledigt, hvis der er nogen der ved om det evt. har skiftet navn eller hvad der ellers sket så skriv lige et par linier.

Det virkede som det var et solidt produkt med et rimeligt design og jeg ærgrer mig over jeg ikke købte det dengang jeg så det!
Af erikkjaer
#606
Hej RSS ;) ...og andre...
Jeg har fundet frem til ét produkt som kan alt hvad man kunne ønske sig :) - eller i hvert fald hvad jeg kunne ønske mig.
Link: http://www.ergotron.co.uk/uk/en/product ... efault.asp
Der er bare lige et lille minus. Det koster spidsen af en flyvemaskine :(

Men det er faktisk sådan at jeg for et par uger siden købte et Vogel produkt.
Link: http://www.vogels.com/product/product_d ... 228&id=110#
Det fungere ganske udemærket, men der er bare ikke mulighed for at rotere skærmen.
Så det jeg nok er på udkik efter er endten en god idé, eller et lille smart produkt som kan sættes mellem mit Vogel's ophæng og skærmen, som kan det ønskede.
Alternativet er jo at lave noget selv. 2 plader med et kugleleje mellem eller noget i den stil... :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#638
Jeg tror såmænd også vogels har beslag tilsvarende til det Ergotron har. Jeg kan hvert fald huske at vi havde nogle med mange led til vores mindre 15-26 tommer LCD skærme.

Det ser ud til at der er flere her på forum, som leder efter vægbeslag :)
Af erikkjaer
#692
Jeg har forsøgt at finde et Vogels-produkt der kan stille skærmen i pivot, men umidelbart findes det ikke ;)