Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#24606
Nu har jeg haft en gammel 17" CRT skærm i lang tid og synes det er på tide at udskifte den. Jeg har kigget på et par skærmer og har ikke et mega budget. HP W2207, Samsung SyncMaster 2232BW og jeg har også kigget lidt på LG Flatron L226WTQ.

De ser alle sammen lækre ud og har en fornuftig pris, som alle ligger lige op af hinanden. Desuden har de den ting til fælles at de alle er 22", hvilket er en stor opgradering i forhold til mit nuværende 17".

Jeg er primært en gamer, hvis spørgsmålet nu bliver stilt og jeg spiller en mange forskellige genre, så man kan ikke bare sige "Du spiller FPS, så denne her er bedst".

LG'en så interessant ud p.g.a HDCP-ready skiltet, men det kan man vel ikke bruge til så meget når mit grafikkort lige nu ikke understøtter det (Radeon X1900XTX), stikkene er DVI og Analog og at jeg ikke ejer nogle HD film, men også at opløsningen er 1680x1050 (Hvor imod HD er 1900x1200~ for 720p/i eller 2500x1600~ eller lign. for 1080p/i, ikke?).

Så nogle råd, forslag eller lignende? Jeg ved en del om hardware, bare ikke skærme, da jeg ikke har foretaget mange undersøgelser eller købt mange skærme for den sags skyld, så min baggrundsviden er mildest talt svag.

I må meget gerne forslå andre skærme end de tre, så længe hverken mine eller jeres forslag får mig til at fortrække min gamle 17" CRT skærm (Er vel næsten umuligt, da ifgl. min mening er min nuværende skærm ringe af en CRT skærm at være).

Tak på forhånd.

PS. Jeg er klar over at mange stiller lignende spørgsmål, men synes det her var relevant og synes det er nedern at hijacke en tråd for at få svar på sit muligvis lidt anderledes spørgsmål.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#24608
Alle 3 modeller er udmærkede bud på en spilleskærm, så du er ikke gået helt galt i byen. Hvilken der er den bedste af de tre er svært at svare på idet der ikke er nogen der har lavet en heads-on test af dem.
Af Spiffen
#24610
Hd opløsninger er 1368*720 eller der omkring, den store hedder 1920*1080 ca :)
Af Trixanity
#24738
Nogen der eventuelt vil give mig nogle anbefalinger, evt. nogle der ejer en af disse skærme eller har hørt om nogle fejl, mangler eller problemer med dem? Jeg står pt. på bar bund. De ser alle sammen gode ud og det ser de indlæg i denne tråd indtil videre også.