Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af erikkjaer
#225
Når jeg nu skal erhverve mig et nyt DVI kabel vil jeg gerne være sikker på at det er et super godt et af slagsen.
Jeg har så været inde for at læse om DVI kontra VGA her på siden.
Der står der at der er en del forskel på VGA-kabler...
Hvad med DVI-kabler? :o
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#228
Da D-SUB (VGA) er analoge stik, så de meget receptive overfor støj og interferens på signalet. Det er en digital signalkilde som DVI eller HDMI ingenlunde. Det er klart, at der kan eksistere støj på kablet, f.eks. digital jitter, men det er langt mindre udbredt og du vil højest påregneligt aldrig erfare det.

Derfor er de medfølgende DVI kabler også i de fleste tilfælde tilstrækkelige, og det er primært ved længere forbindelser du kan gå ud og investere i lidt dyrere kabler.

Du kan godt erhverve dig et bedre DVI kabel, men du vil ikke sikre dig de store opsving ;)
Af erikkjaer
#234
Tak for svaret Rasmus ;)
Af erikkjaer
#264
;) Nej, jeg bestilte den i går....
Nu kunne jeg ikke vente længere. Jeg har valgt 214T'ern. Så det håber jeg ikke jeg fortryder.
Af erikkjaer
#269
:( Nej, det ved jeg, at jeg ikke gør. Jeg har haft lidt bøvl med et par af internet-butikkerne i tidens løb. Så de er blevet sorteret fra.
Men der hvor jeg har handlet skærmen har der altid været styr på sagerne.
Men de havde den ikke på lager, så der går lige lidt tid. Men den er bestilt. Det er det vigtigste.
Jeg skal nok melde tilbage når jeg har modtaget den. :)
Af Kim
#617
Kan ikke huske om det her på www.flatpanels.dk jeg fandt et digram som viste hvor meget båndbrede både VGA og DVI skulle bruge for en given opløsning. Husker det som 3 forskellige opløsninger for hvert stk, 1024x768 - 1280x1024 - 1600x1200.

Hvis ikke det var her på siden, er det så ikke muligt at få lagt sådan et digram under "DVI og VGA" sektionen ?
Det har sikkert være da jeg kiggede efter grafikkort med dual DVI stk, men ingen af dem understøttede 2 skærme tilsluttet via DVI. Selvom DVI+VGA eller DVI+TV In/Out var understøttet.