Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af hightower
#383
at dømme ud fra de specifikationer, ligner det et TN panel, så jeg tror jeg venter... :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#411
Ja, der er nok ikke megen tvivl om at det er et TN panel. PVA panelerne har generelt >170 graders betragtningsvinkler.
Brugeravatar
Af sasja
#494
Rasmus Larsen skrev:Og så er det jo også værd at bemærke den angivede farveunderstøttelse på 16.2 og ikke 16.7 millioner farver =)
Kunne du ikke forklare hvad forskellen er på disse to? 16.7 mio farver er jo 24-bit, men hvor kommer de 16.2 fra? Det burde jo kun være en forskel på 3% - men er det det?
Brugeravatar
Af sasja
#497
takker :)
Brugeravatar
Af sasja
#574
Rasmus Larsen skrev:sasja: Vi har også diskuteret den lidt her: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=22
Det er et udmærket supplement til forklaringen! Betyder ditheringen ikke, at man får et mere uroligt billede? En af fordelene ved lcd er jo det rolige billede. Eller går det så hurtigt, at det kan være det samme?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#575
I teorien kan det godt medføre det. Det viser sig ikke rigtig ved skrivebordsbrug, men det er pga. dithering metoder, at der f.eks. kan forekomme videonoise i film.

I nogle tilfælde er det naturligvis værre end andre.
Brugeravatar
Af hightower
#585
Spændende med den VX922, selvom den sikkert ikke er specielt meget bedre end VX924'eren som nok pt. er noget af det bedste indenfor TN-paneler. Gad vide hvornår den og samsung 970p kommer til lille DK... :o
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#589
Nu har jeg færdiggjort testen af VP930 og den kommer op i morgen. Når jeg afleverer den igen, skal jeg prøve at forhøre mig hos ViewSonic om VX922. Det kan jo være de kan sige mere allerede nu =)

Hvad angår 970p og 770p, så tror jeg de er ved at komme på markedet i enkelte lande. Behardware har netop også lavet en test af 770p. Jeg har ikke selv fået gennemlæst den endnu, men den virker da interessant: http://www.behardware.com/articles/594- ... 500-1.html
Brugeravatar
Af hightower
#592
Tak for linket! Den 770p skuffer mig lidt, så jeg holder fast i min nuværende. Jeg krydser fingre for at de vil sende en VX922 til test :p