Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af niels.møller
#242550
Jeg har en AOC G2460PG 24" gaming-monitor som jeg gerne vil male hvid. Er der nogen her der har erfaringer med den slags?

Optimalt set, ville jeg gerne skille den ad, men der er ingen synlige skruer - så jeg er nervøs ved selv at pille ved den.

Alternativt tænker jeg at dække selve panelet, stik, knapper og udluftning til og spraymale den derefter - men jeg er bange for at finishen ikke bliver pæn.

Nogen gode råd - eller en autolakerer som sidder og vil gøre det for en billig pris? :)
Brugeravatar
Af KimKaos
#242552
Lyder ikke som jordens mest geniale ide.

Du vil bl.a. få problemer der hvor skærm og ramme mødes - det er næsten umuligt at få en skarp lige line og du kan risikere at en lidt ujævn linje og med en lys baggrund vil det irritere da den ses meget tydeligt.

Dertil kommer at nutidens paneler er ret følsomme så man skal helt ikke klister tape på dem

Men selvfølgelig så er alt muligt og med en god forberedelse - afrensning - hæftegrunder osv. så kan du måske op nå et hæderligt resultat - men det er absolut ikke noget jeg vil anbefale man gør.
Af Thombi
#242572
Jeg havde en Acer Predator G24 skærm (MEEEEEGET skinnende orange plastik), som ikke var så kæreste venlig. Jeg dækkede det meste af skærmen af med noget avispapir, og rundt i kanten var jeg meget omhyggelig med malertape hvor skærm og ramme mødes. Den fik først en gang grundrens og derefter en billig spray grunder og maling fra Røverkøb.

Det er vigtigt med mange tynde lag og at overholde tørretiderne.

Har skærmen godt af malertape? Sandsynligvis ikke
Var alle indgange dækket af, så der ikke kunne komme maling ind til elektronikken? Nej
Virker skærmen som normalt, og er resultatet blevet pænt? Ja :)
Brugeravatar
Af hans123
#242576
Der sker intet ved lidt maling ud over elektronikken

Gå du bare i gang. Resultatet afhænger af din indsats.
Afrens, grunder, afdækning og maling.