Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#236798
Jeg har for nylig købt en ASUS All-In-One V230IC som jeg egentlig er glad for. Men, jeg havde ikke lavet mit hjemmearbejde godt nok, da det var min plan at udover at bruge den som hjemmecomputer også skulle bruge den som skærm når jeg arbejder hjemmefra på firmaets laptop.

Nu hvor jeg ville til at lave opsætningen med laptop'en viser det sig at HDMI'en bagpå kun er en udgang, og der er ikke nogen VGA port eller andet der umiddelbart vil kunne bruges.

Jeg har dog fundet frem til at man muligvis med en sindrig løsning alligevel kan få det til at fungere ved at sende signalet ind via en USB indgang (der er usb 3.0 og 3.1 så vidt jeg har læst mig til), lidt ligesom hvis man sætter et webcam til. Jeg vil jo så nok skulle bruge en eller anden form for software for at få vist signalet på skærmen, men det kan jeg godt leve med hvis det gør at jeg er fri for at have en separat skærm stående udelukkende til min laptop.

Nogen der ved hvad jeg har brug for af grej og software, og ikke mindst hvor man får fat i sådan noget? Laptop'en har VGA og displayport.

På forhånd tak,
Michael