Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er der liv efter CRT? :-)

Ja
3
50%
Nej
3
50%
#177
:o Lige siden at man gik rundt med ble har man været i besiddelse af en stor tung CRT bandit.
Og når man har haft et så langt forhold, ved man også hvad man skal passe på. Sådan noget som f.eks. at sætte ens højtalere alt for tæt på skærmkanten gav ikke altid de helt ønskede farver.:p

Men nu er det så jeg spørger.....for jeg har snart en ny dejlig fladskærm...
Er der nogle lignende ting man skal forsøge at undgå ved TFT-skærmen?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#179
Eftersom fladskærme er digitale er de langt mindre påvirkelige overfor interferens og lignende fænomener, men du bør nok undgå kysse, ae og slikke på skærmen :o Det ville også virke som en meget underlig ting at gøre.

eller...

Jeg kan hvert fald fortælle at halogen lamper tæt på skærmen er en dårlig idé - hvert fald hvis de eksploderer. Det laver tydelige mærker på skærmearealet, som er mindst lige så irriterende som pixelfejl ;)

Jeg må nok indrømme, at jeg har en uheldig tendens til at få ødelagt skærme, men det har indtil nu kun været CRT skærme. Det var f.eks. dengang, hvor jeg som helt lille fandt ud af, hvor sjovt det rent faktisk var at holde min baghøjttaler op mod skærmen, eller de to andre jeg i ren frustration har slået en enkelt gang, hvorefter de gik ud. :(
Af erikkjaer
#181
Hehe...halogen lamper :p Det er godt at vide at det er en dårlig cocktail. Jeg må sige at det kan blive umådeligt svært at undgå at kysse, eller især slikke, på skærmen....alt efter hvad der skulle fremtone på den :D

Men jeg må sige at dit svar bære præg af det som jeg også havde forventet.
Det bekymre mig dog lidt at der åbentbart "Ikke er liv efter CRT". Det er ihvert fald det der blevet stemt...så jeg ved snart ikke om jeg skal vælge TFT eller CRT nu ;)

Du skulle vel ikke ha' hørt noget nyt angående 214T eller lignende type skærme?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#184
Nu skal man jo passe på med at lave statistik på undersøgelser baseret på kun 2 svar ;)

Men du kan jo tage udgangspunkt i de forskellige fabrikanter. Sony laver f.eks. ikke CRT skærme længere og det er nok bare et spørgsmål om tid før de andre også udsluser deres CRT produktion fuldstændigt.

Idet en TFT skærm efterhånden er så alsidige som de er, så kan de give en CRT skærm konkurrence på næsten alle punkter og ellers er folk typisk villige til at gå på komprimis på de punkter en fladskærm er inferiør (f.eks. betragtningsvinkler).
Af erikkjaer
#187
Min lille afstemning skulle nu også bare være et lille pudsigt islet :o

Jeg ved også at jeg meget snart køber en ny skærm. Det er kun et spørgsmål om hvor længe jeg kan vente.... ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#191
Jeg stemte nej for at gøre dig glad. :D Men så kan du jo købe yakkens skærm i køb/salg forummet? =)

Ej, jeg har ikke hørt så meget på 214T endnu. Den har ikke ramt hylderne endnu, så jeg får nok lov at vente lidt endnu (måske næste uge). Samsung har derimod sagt at 204Ts ville blive sendt snart. ViewSonic lover at jeg snart modtager en VP930 og Philips siger, at de gladelig vil stille 190P6 til rådighed. Jeg har så også forespurgt på 190B6, hvor de blandt andet kører med deres nye "Perfect Panel" nul-pixel-fejl garanti, men jeg har ikke fået et svar.
Men som du nok kan se ved jeg ikke helt selv hvornår jeg modtager de forskellige skærme. De har utrolig travlt alle stederne (specielt hos Samsung, de er næsten konstant på messe), og det er derfor lidt svært at få helt konkrete tidspunkter. :((