Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dimzen
#222327
Jeg har en Samsung LU28D590DS som kan klare 4K opløsninger, vil jeg kunne bruge Nvidia Shield TV, til at vise 4K ting på min skærm?
Synes jeg har læst noget om, at man enten skal have en HDMI 2.0 eller en HDMI 1.4 med HDCP 2.0, for at kunne vise f.eks. Netflix 4K.
Men synes ikke jeg kan finde ud af andet, end at LU28D590DS skulle have HDMI 1.4 :S
Vil jeg kunne se Youtube 4K, hvis den ikke kan vise Netflix 4K, elller hvordan er det? :S
#222330
Ja, det er en tv-teknologi. Hollywood-industrien er generelt ikke glade for PC-økosystemet, hvor det er nemt at kopiere deres film, så de prøver at holde 4K-produktioner væk fra PC'er indtil videre.

Mht. YouTube så behøver du i øvrigt ikke Nvidia Shield for at få 4K. Det kan du også få via PC'en, men det kræver lidt muskler.
#222348
Nej, heller ingen 4K på Netflix via PC. Højest 1080p og det kræver Windows 8.1 / 10 eller OS X.

Hvis Xbox One får 4K-video-support - tvivler efterhånden - så vil det også kræve HDCP 2.2. Netflix og andre giver ikke nogen bokse lov til at hente deres 4K-streams med mindre der er HDCP 2.2 kryptering fra ende til anden.