Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#219937
Hej i kloge folk

Som nævnte ovenfor har jeg lavet mig et lille gamer hjørne i huset. Jeg har en PS3 jeg spiller mest FIFA på og en PC, hvor jeg spiller alle mulige forskellige spil. Nu har jeg så tænkt mig at købe 2 skærme til det.
Jeg vil gerne have at min computer kan være sat til begge skærme, så jeg kan bruge dem på den måde, men at jeg kan sætte min PS3 til den ene af skærmene, så jeg kan sidde på nettet, i mens jeg spiller PS3. Da jeg bruger den til guides og musik.

Kan det overhovedet lade sig gøre, uden jeg skal skifte kabler rundt, hver gange jeg har tænkt mig at skifte fra PS til PC?

Og hvis det kan, hvilke skærme er så brugbare?

Skærmene behøver ikke være super gode skærme til mange penge, da budgettet ikke er alt for stort. De skærme jeg selv har kigget på har lagt fra 900-1300kr stk. (ved ikke om det kan lade sig gøre til den pris)

Håber der er nogle folk derude som er bedre til skærme end mig, for mit niveau ligger desværre ikke til mere en opløsningen på skærmen, reaktions tid og om der er HDMI i :p

Venlig hilsen Kasper
#219977
Det kommer også lidt an på hvad dit GFX-kort har af udgange.

Men umiddelbart ville jeg foreslå:

• HDMI fra GFX til første (primær) skærm
• HDMI fra GFX til HDMI-switch
• HDMI fra PS3 til HDMI-switch
• HDMI fra HDMI-switch til sekundær skærm

Så du skal kontrollere dit GFX kort for hvilke udgange den har - om den har to HDMI, eller én HDMI og én DVI - og så skal du købe en HDMI switch.

Alternativt, skal du manuelt bytte HDMI-kabler bag på sekundær skærm hver gang.
Senest rettet af Pulsedriver 12. sep 2015, 15:36, rettet i alt 1 gang.
#219979
Du kan sagtens have 2 skærme til dit GFX og så eks bruge dem i udvidet skrivebords-tilstand. Når du så vil spille, så har du blot din PS3 sat til denne ene skærm, som du så skifter input på. Så skal du ikke rode med kabler. Eneste minus er naturligvis, at de applikationer du før havde åbne på den sekundære skærm, jo stadig vil ligge dér, men da du har skiftet input, så kan du ikke se dem. Bruger du Windows, så kan du dog nemt lige smide dem retur til din primærskærm ved at trykke "Windowstast+Pil højre/venstre" (afhængigt af om sekundærskærmen står til venstre eller højre).
#219981
Torben Rasmussen skrev:Du kan sagtens have 2 skærme til dit GFX og så eks bruge dem i udvidet skrivebords-tilstand. Når du så vil spille, så har du blot din PS3 sat til denne ene skærm, som du så skifter input på. Så skal du ikke rode med kabler. Eneste minus er naturligvis, at de applikationer du før havde åbne på den sekundære skærm, jo stadig vil ligge dér, men da du har skiftet input, så kan du ikke se dem. Bruger du Windows, så kan du dog nemt lige smide dem retur til din primærskærm ved at trykke "Windowstast+Pil højre/venstre" (afhængigt af om sekundærskærmen står til venstre eller højre).

Det kræver at skærmen har to indgange du kan skifte imellem... Så det skal du lige holde øje med. Det er ikke alle skærme der har det.

Har selv haft kigget på Asus' G-sync skærm, men den har kun én indgang.
#220026
Tak for svarene. Hvilke skærme kunne så være en mulighed? Min pc har 2x hdmi ud af grafikkort :)
Kan man finde sådan nogle lidt billigere skærme, som er Gamer venlig, og med de stik som skulle til den første løsning?