Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BrianH
#213488
Lacie Photon 20 Vision II...

Er det stadig en god monitor? Min er 10 år gammel, og jeg synes selv den er ret god. Men jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt en ny skærm alligevel vil være en forbedring.

Det er lidt ideen med at erstatte en 7000,- skærm med en 3000 kroners Dell (f.eks. Dell).
Var det et tv, var der ingen tvivl. Et nyt er altid bedre end et gammelt, men er det det samme for computerskærme?

Hvordan er (ikke størrelsesmæssigt) Lacie Photon 20 Vision II i forhold til f.eks. Dell 25" UltraSharp U2515H der fås for 2500,-
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#213500
Min oplevelse er, at der er sket meget lidt i monitor-branchen i de seneste mange år. Der sker lidt på gamer-skærme, men på grafikerskærme går det langsommere.

IPS-panelerne performer i store træk på samme måde som for 5 år siden. Så med mindre du gerne vil opgradere til noget større (hvilket sagtens kan være en god idé), vil arbejde i større farverum eller vil arbejde med 4K, så synes jeg ikke ne opdatering er kritisk.

Din Lacie er stadig en rigtig fin skærm efter nutidens standarder :)
Af BrianH
#213525
Det lyder godt, at en ekspert siger god for den :-)
Jeg synes også det er en god skærm, det var mere hvis der var en decideret "Wow-effekt" ved en ny.