Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#213433
Hej skal købe mig en 24" skærm, primært til kontor arbejde men en sjælden gang i mellem bliver det også til et spil CS:GO.
Har kigget på Dell U2414H pga. fornuftig pris, lavt strømforbrug, usb hub og gode anmeldelser.
Men bliver i tvivl om det måske giver mere mening at vælge en af de modeller som starter med U15 da de er nyere?


mvh
Solveig :-)
Af Corax
#213440
Udover aspect ratio forskellen og en ekstra USB port på U2415 så får du det samme billede/performance på de to skærme.

Så tag U2414H hvis du vil have en 16:9 skærm og U2415 hvis du vil have en 16:10 skærm.
Af Corax
#213457
Jeg havde regnet ud at U15 var en fejl men troede du mente U2415 (hos Dell er de første to tal i navnet er størrelsen og sidste to er årstallet).

U2515H er en 25" 16:9 skærm, så en tomme større end U2414H men samme aspect ratio.
Den væsentlige forskel er at U2515H har en opløsning på 2560 x 1440.

Der er et par mindre fordele og ulemper ved U2515H i forhold til U2414/15(H) men de er så små at det ikke er værd at tage med i overvejelserne.
Grunden til at skærmene ligger så tæt op ad hinanden er at de alle tre har LG AH-IPS paneler.
Hvis du alligevel er interesseret i de mindre forskelle ved skærmene vil jeg forslå du kigger på TFTcentral, da Flatpanels ikke har anmeldt dem alle.
#213467
Tusind tak! Jeg kigger på det. Tror jeg vil tage ud i en butik også for at få et indtryk af forskellen på de forskellige opløsninger.

Har en MBP retina og har ikke rigtigt syntes det gav specielt meget med retina skærmen vs min ældre mbp 2010 model, men på den anden side så er jeg også opfte af den opfattelse, at den som køber dyrt, køber billigt :-)
#213499
Hej.

Jeg tillader mig at hoppe med på denne tråd. Jeg har også selv kig på Dell U2515H og Eizo Foris FG2421 - dvs. højere opløsning og IPS panel vs. 120/240hz VA panel.
Mit forbrug er dog en smule mere gaming af diverse art, men derudover daglig brug til kontor og diverse internet surfing og streaming.
Nogle af Jer, der har erfaringer med begge modeller?
#213575
Jeg endte med at samle en u2515h op ved SHG.

Jeg havde overvejet om jeg ville synes at den høje opløsning gjorde skrift og ikoner for små og at jeg derfor ville skalere, og på den måde ikke få så meget ud af de ekstra pixels, men umiddelbart er det bare fedt med alt den plads.
Kommer fra en ældre Dell u2709w med 1900x1200 og det her er klart en forbedring, meget mere behageligt at kigge på umiddelbart.

Mange tak for hjælpen, nu tør jeg godt satse på Dell'en og snuppe et par mere til kontoret :D