Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Klop
#211985
Hej med jer
Jeg er blevet den lykkelige ejer af en Dell U2515H skærm (efter god vejledning her i forum), skærmen er tilsluttet en Macbbok pro fra 2010.
Skærmen er super, men f.eks. hjemmesider bliver meget meget små (se evt. vedhæftet screenshot).
Er der en mulighed for at skalere f.eks. hjemmesider, programmer osv. uden at gå ned i opløsning? - Jeg har set en funktion under "skærm" på Imac hvor man kunne vælge dette, men kan ikke finde den.
Vedhæftede filer
Skærmbillede.tiff
Skærmbillede.tiff (993.27 KiB) Vist 1053 gange
Af MartinJ9000
#211999
Ihvertfald med hjemmesider, kan du ikke zoome i dem med browseren? Jeg ved ikke om Safari kan, men Chrome vælger man ihvertfald bare om det skal vises i 100% eller mere og så zoomer den alt indhold inde i browser.
Af Klop
#212010
Tak for jeres svar.

Martin, ja det fandt jeg heldigvis også ud af. Det er nemt at zoome ind og ud med min trackpad, så med hjemmesider er det ikke det store problem.

Jeg er gået fra 1650x1080 til 2560x1440, så måske det også er et sprg om tilvænning. Ellers ser SwitchResX ud som den perfekte løsning.

Et lille ekstra spørgsmål. Jeg kan på skærmen vælge Displayport 1.2? Vil det gøre en forskel

Mange tak for jeres hjælp!