Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af terrybogard
#209552
Hej allesammen jeg har et lille spørgsmål, som jeg håber at nogle af jer kan svare på :D

Jeg har en LG W2363D, som også er blevet anmeldt her på siden: http://flatpanels.dk/test.php?subaction ... 1280137277
De mest korrekte indstillinger for at kunne få de bedste farver ud af skærmen, fremgik også i anmeldelsen.
Nu er det så sådan at jeg har en Datacolor Spyder4Elite og så er spørgsmålet, om jeg behøver at bruge sådan en, når de korrekte indstillinger allerede er blevet fremlagt på Flatpanels, eller om jeg bare skal lade det være.
Grunden til at jeg spørger, er fordi at jeg har prøvet at bruge min Spyder4Elite på skærmen, men synes at den får et meget blåligt "skær" over sig :-/ Men spørgsmålet er så også om når skærmen står med de indstillinger fra Flatpanels, om man så skal sætte kelvin til et højere punkt istedet for de 6500, som anses for at være mest korrekt? Istedet for skulle man måske prøve med 9300??? :)
Nu ved jeg godt at skærmen ikke er den bedste til korrekt farvegengivelse men jeg vil selvfølgelig gerne have de mest korrekte farver som jeg kan få ud af skærmen hvis jeg kan :D
Det skal lige siges, at jeg har koblet skærmen til min windows 8.1 PC

Håber i kan hjælpe ;-)