Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af [email protected]
#208963
Jeg har disse ting:

1. GV-N980G1 GAMING-4GD (HDMI 2.0)
2. ViaBlue S-900 Silver 2.0 High End HDMI kabel - 10 m
3. Samsung 55" Curved UHD LED TV UE55HU8505 (HDMI 2.0)

Alle 3 ting burde være UHD (3940 x 2160) 60Hz kompatible, men mit Samsung TV vil kun vise 30 Hz.

NVIDIA kontrolpanelet viser muligheden, at vælge imellem 30 og 60Hz, men vælger jeg 60Hz bliver der sort skærm.

Har noget et svar på nævnte spørgsmål vil jeg blive glad.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#208971
Der er stadig flere Ultra HD-tv som har vanskeligheder ved at modtage et 4K "PC-signal", forstået på den måde, at de skal kunne modtage 4K i 60 Hz ved fuld farveinformation (4:4:4). Alle tv/film-signaler - altså ikke-PC-signaler - sendes med komprimeret farveinformation, men det bruger man ikke i PC-økosystemet.

Samsung HU8505 skulle kunne, men der er nogen som taler om at den produceres med to chips, hvoraf den ene ikke kan. Hvilken man får, kan man ikke vide på forhånd. Lidt mere her: https://forums.geforce.com/default/topi ... 9/#4376199

Ellers kan du prøve at se om du får signal igennem, hvis du indstiller dit grafikkort til at sende 4K@60Hz ud som et "videosignal" i stedet for et PC-signal. Det skulle kunne lade sig gøre et sted i indstillingerne.
Af [email protected]
#208977
Hej Rasmus

Tak for dine ord. Jeg har prøvet de ting du foreslår, men det giver ikke nogen ændring med hensyn til Hz.

Jeg har nu skrevet et langt brev til Samsung, som jeg også beder om at taget stilling til det du skriver, nemlig at TV'et produceres med 2 forskellige chip og en af dem ikke skulle kunne give 60Hz.

Jeg ved ikke hvad jeg skal tro omkring dette, men jeg håber jeg får det afklaret, for hvis det er sandt og jeg så har fået den "forkerte", så hjælper alle mine bestræbelser jo ikke noget.

Jeg har købt et videokamera der kører 50Hz, så det skal komme til at virke.