Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#207522
Hej

Jeg skal bruge en skærm til colorgrading/videoredigering. Den skal være et sted mellem 20 og 30 tommer. Være 16:9 og i fuld HD. Den skal kunne kalibreres ordentligt da den skal bruges til kritisk evaluering af colorgrading på vores filmproduktioner. Den skal bruges sammen med en 27" iMac der er ca et halvt år gammel. (Dvs tilslutningsmæssigt ville det være smart hvis det kunne være via thunderbolt.)

Jeg har set på fanen "købsanbefalinger" at der en nogle bestemte skærme der kan anbefales til fotografer/grafikere, men jeg tænker umiddelbart at det ikke er det samme vi går efter når det er til video? Eller hvad?

Prismæssigt vil jeg gerne under 10.000 kr, og også gerne endnu længere ned hvis det er muligt.

Er der nogen der har nogle gode bud på hvad jeg skal kigge efter? Hvor får man rigtig meget for pengene uden at skulle give en million milliard :)

På forhånd tak.
#207547
Hej Visca

Tak for svar. Var det meningen at de to links du sendte var ens?

Det ser rigtig godt ud med BM210, men den er som udgangspunkt lidt over budget synes jeg... alle de fede features med scopes og focus assist osv har jeg ikke rigtig brug for da jeg enten har dem i kameraet eller i softwaret...

Jeg ved godt at man jo ikke kan få det hele til det halve, men er der nogle monitors til den halve pris som er tilnærmelsesvis ok?