Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af exquizit
#206844
Heysan

Er der nogen der har nogle gode bud på hvilke non apple retina ekstern skærm til min macbook pro retina der er bedst ?

Havde håbet at apple ville lancerer en Ekstern skærm sammen med deres nye iMac, men kan læse mig frem til at det ikke er muligt pga. noget begrænsning i kablet.


Men mangler seriøst en ekstern skærm, da min 15" Macbook bare er for lille at arbejde på.

Nogle forslag ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#206859
I Retina-genren har du ikke det store udvalg. Dells kommende Ultrasharp 5K vil have samme display som den nye iMac, men den vil også koste det samme som iMac'en.

Hvis du går lidt ned i opløsning og pixeldensitet, så kunne du se på noget ala denne Dell:
http://www.pricerunner.dk/pl/25-2942355 ... ign-Priser
#206866
Alrighty. Så jeg skal gå efter en 4K skærm som jeg så kan bruge som udgangspunkt?

Er dell så det bedste valg? Den sidste dell skærm jeg havde gik i stykker i løbet af 1 måned.

Synes også mange samsung skærme virker meget billige/plastik agtige :/

Ville være fedt hvis der også var nogle andre producenter der ville lave deres skærme i samme materialer som Apple.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#206880
4K er nok det nærmeste du kommer på Retina, men det er ikke samme pixeldensitet som 5K skærmene. Det er dermed nok også 24" modellerne du skal se på for at kunne udnytte skalering af interfacet.

Nu er et fancy ydre jo ikke ensbetydende med at indmaden er skruet godt sammen... Jeg har 7 Dell-skærme, hvor den ene 20" model er ved at vise lidt periodisk forstyrrelse på billedet. Den er vel 6 år gammel nu. De øvrige tæller to 27", to 24", en 22" og en 20" som alle kører fint. Alderen på den yngste er vel 3 år nu.

Der er andre end Dell der laver 4K, men mange bruger TN-paneler eller også er der markant dyrere. AOC er typisk et alternativ til Dell hvis prisen skal holdes nede og panelet stadig skal være IPS.
#207076
Hov. Fik aldrig skrevet mange tak.

Vil kigge lidt videre, og se om jeg finder den perfekte skærm. Men kan godt hører at dell nok alligevel er det bedste alternativ.