Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Scandal
#206619
Hej.

Jeg skal have ny monitor, så min trofaste, men gamle, LG L2000C med IPS panel kan komme på knægtens væresle :)

* Jeg arbejder ofte hjemme fra (med IT og mange vinder åbne)
* Jeg surfer en del
* og jeg spiller - often BF4 eller CS:GO - udelukkende på hyggeniveau.

Jeg var fyr og flamme, da jeg stødte på Eizos Foris skærme, men de er jo alle 1080 i højden - det tror jeg ikke er godt, når jeg i dag kører på 1600*1200

TN skærme er jeg generelt ikke meget for.

Flimmerfri tiltaler mig (men er ikke et must), da jeg godt kan blive træt i øjnene efter en arbejdsdag.

Og så skal det selvfølgelig gerne være flere tommer end jeg har i dag :) (20")

Jeg er stødt på BenQ og de tiltaler mig. Både deres 24" og deres 27"
faktisk er jeg ret lun på 27"...
IPS, flimmerfri, 2560*1440 til 2800,-
http://www.displaylag.com/benq-gw2765ht ... s-monitor/

Det eneste jeg er lidt lunken ved, er at den er målt til 34ms inputlag.
Jeg kan ikke finde ud af om det er et problem?
Det kan vel kun være bedre end min 8 år gamle LG monitor?

Nogen der har input til det?
Husk! Jeg er ikke hardcore gamer, men det vil selvfølgelig irritere mig, hvis jeg kan mærke en negativ effekt ved at skifte skærm!

Nogen der har erfaringer med denne skærm, eller 24" modellen ( BL2411PT ) ?
Nogen, der har oplagte alternativer?

Mvh
Anders, Viborg.
Af Scandal
#206893
Slet ingen, der har erfaringer med GW2765HT eller BL2411PT skærmene fra BenQ?
... eller har en idé om de 34 ms input lag på GW2765HT er en spil-dræber?

Jeg vil egentlig gerne have 27" 1440p skærmen, men hvis de 34 ms er noget møj til fps, nøjes jeg med 24" 1200p skærmen (har set målinger fra 0.8 ms til 4 ms input lag!)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#206899
Umiddelbart så kunne man nu nok leve med 34 ms til hyggeniveau. De bedste TV er nede i det niveau. Vi måler godt nok ikke rigtigt på monitors normalt, så det er svært at lave en sammenligning.
Af Scandal
#206935
Ja, så må det være ok.
inputlagget er ikke et mærkbart problem for mig på vores TV, med tilkoblet PS3 og Wii ... Så længe jeg husker at slå alle mulige efterbehandlinger af billedet fra! :)

Så må det også være godt nok på den BenQ ...
Af Scandal
#207692
Hej.

Jeg skal nok melde tilbage, når/hvis jeg får købt.
Jeg afventer lige og ser om ikke der skulle komme nogle flere reviews på gw2765ht (tftcantral, skulle efter sigende have fået en til test)

Lige nu har jeg øjnene på følgende:
BenQ GW265HT - som diskuteret her. Den billigste af de tre
BenQ BL2710PT - Rost monitor, men er lidt lunken ved input lag. Den dyreste
AOC q2770Pqu - som BenQ, er den PWM free, men har dog ikke low blue light. prismæssigt mellem de to BenQ
Af Scandal
#208214
Så har tftcentral haft fingerne i en BenQ GW2765HT.
Testen er generelt positiv.
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/benq_gw2765ht.htm

I forhold til BL2710PT, som bruger samme panel, er der et par forskelle.
* BL2701PT skulle have lidt bedre pixelresponsetime
* BL2710PT skulle ramme den korrekte gamma lidt bedre
* GW2765HT skulle håndtere non-native opløsninger væsentlig bedre end BL2710PT
* GW2765HT er ca. 1000,- kr billigere end BL2710PT :)

Min vurdering er at de to punkter til BL2710PTs fordel er minimale, mens prisforskellen er værd at tage med!
Der ud over er der forskel på udseendet. GW2765HT er mere blank i rammen - desværre. :((

Jeg tror det ender med en GW2765HT til mig - venter lige og ser om man skulle være så heldig at finde den billig til "Black Friday"

GW2765HT, BL2710PT og AOC Q2770PQU diskuteres i denne tråd:
https://forum.pcmonitors.info/topic/ben ... -q2770pqu/
Af x99gump
#208242
Tak for info! :)
Du må meget gerne vende tilbage hvis du faktisk køber skærmen...

Til 1000 kr mere, så køber jeg hellere en Dell 2713HM, eller dens efterfølger hvis den når at komme og prisen er fornuftig.

For mig haster det ikke med en ny skærm, jeg er færdig med uddannelse i februar, og skulle jeg være så heldig at få noget arbejde, så vil jeg forkæle mig selv med en ny skærm og et nyt grafikkort. Så jeg kan sagtens vente :)
Af Scandal
#208293
BenQ GW2765HT er nu bestilt! :-)
2199,- hos komplett.dk, men kun i dag (black friday)
Skal nok melde tilbage, når jeg har erfaringer med skærmen.
Af Scandal
#208513
Hej.
Jeg har skrevet lidt om mine første oplevelser med BenQ GW2765HT.
Det er kopieret fra et andet site, så det er på engelsk. Spørg, hvis der er noget jeg skal uddybe, eller hvis I har andre spørgsmål.

Kernen i indlægget er at jeg er meget glad for skærmen. Det er en voldsom opgradering i forhold til min 8-9 år gamle LG L2000C 20" 1600*1200 IPS monitor.

---
As promised, here are my first impressions on the BenQ GW2765HT.

In the box, with the monitor: D-SUB cable, DisplayPort cable and HDMI Cable.
No DVI-D cable, which I would prefer.

Recieved the monitor yesterday.
I had some trouble making the screen work, until I found out my cable was ordinary DVI - not DVI-D :-|
Using HDMI now....

Yesterday I set it up, as described in the review at TFTCentral.
The screen IS very bright. Brightness default is 100%, I lowered it to 18%, and still it is bright.
For my untrained eye, I think the settings are very nice.
Nice and vibrant colors - better than my 8-9 year old LG L2000C IPS monitor :-)
The semi-glossy coating is excelent - little to no reflections.

There is a little back-light bleed - most in lower left corner. Not much, and not enough for me to notice when using the monitor.

The IPS glow is there and with a screen of this size, only a little more than a armlength away, it will be difficult to adjust the monitor to avoid the IPS glow effect.
Again - when using the monitor, I do not notice this.

The screen is well build.
I was worried about the glossy bezel might make the screen look cheap, but it doesn't.
I would rather have a more matte bezel, but it is ok and doesn't bother me.. (the stand is more matte though)

Today is my first day using it for work.
I have set the Low Blue Light (LBL) to the maximum -70%.
It is nice, especially as the screen is bright, as mentioned earlier.
On some websites, I have increased the font-size one notch, as my old eyes were having trouble reading the letters. A (very) minor negative side of the 2560*1440 resolution.

My biggest positive experience, was actually not the screen itself!
When playing Battlefield 4, my two years old mid-range GFX card (Radeon HD7870) is actually able to perform a decent 35-60-ish fps in 2560*1440 in something close to "high setting". I will adjust the details to get a little better fps, but not much is needed
It is a new experience to play on this screen. Details are very good, and <em>I</em> notice no lag or ghosting in BF4 (beware: my references are few, and mostly IPS panels.)
...and I will definitely get used to the games in widescreen! :-)

Bottom line: I am happy! Awesome screen. I'm not saying it is the best, but <em>I</em> couldn't ask for more!
I was lucky this model was on sale for Black Friday, making the price a little lower than the 24" BenQ BL2411PT, which I also considered.

I will return with updated info, if I experience anything worth mentioning.
If you have any questions, please don't hesitate. I'll give you my best answer.

Happy December, out there! :-D
Af x99gump
#208517
Fedt at du lige gad dele dine erfaringer! Og lyder godt at du er så tilfreds med den som du er :)

Som jeg skrev i fredags, så var jeg MEGET tæt på at købe den, men jeg valgte at være fornuftig og venter. Selv om det var svært!

Men jeg er ret sikker på at, når tiden er inde, så er det en skærm jeg godt kunne finde på at købe.