Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bobske
#205870
Hej,

Jeg står og skal udskifte min snart 7 år gamle TN monitor. Så ligegyldig hvad vil det være en større upgrade. Jeg har set mig meget varm på eizo foris va monitor (http://flatpanels.dk/test.php?subaction ... 1383123065), primært pga det lave sortniveau og responstid+hz. Mit TV er panasonic VT50, så er bekendt med hvor vigtig sortniveau er for "dybde" i billedet (ones you go black you never go back :))

Anyway.. skærmen er snart et år gammel, og det huer mig lidt at der ikke er g-sync! En relativ ny teknologi fra nvidia, så forståeligt at der ikke er i modellen da den er fra Oktober 2013.

Nu kan jeg se at de lige er kommet med en ny IPS baseret monitor, men IPS er mig bekendt dårligere på sortniveau end TN (?).

Så mit spørgsmål er om der er nogen der ved om eizo vil udgive en ny version af deres foris Va skærm ? Og hvad tidshorisonten vil være i såfald? Jeg kan umiddelbart ikke finde noget om det.

Tak
Af bobske
#205957
Svar fra Eizo:

Dear Sir,

G-Sync is a technology to compensate low performance graphics boards which cannot output a 120fps signal stably.
It does not improve motion blur but just avoid stutter or lag caused by low performance graphics board.
In other words, G-Sync is meaningless if you have a right graphic board with a good GPU performance.

In term of motion blur, the FG2421(which was released last year) is outstanding from any other monitors.
G-Sync in an interesting technology and we pay close attention to such new technology.
We will keep you posted when we receive an update from manufacturer whether they will include G-sync technology to the next generation model.

Kind Regards,


TANU CAHYADI I EIZO SE ASIA
Sales office:135 Middle Road #01-06, Bylands Building, S 188975
Warehouse c/o DB Schenker: 63, Alexandra Terrace #05-01, Harbour Link Warehouse, S 119937
DID: +65 6592 0138 I M: +65 9117 9403
[email protected] I www.eizo-apac.com


////////////////////////////////////////////

Dear Sir,

We are afraid to inform that we do not have any estimated date yet when the next generation model will arrive.
We will keep you posted if there is any update from manufacturer.
Thank you for your kind understanding.
Af bobske
#205958
Well kan ikke vente i evigheder, må bare købe 2013 modellen og så sælge igen hvis der alligevel skulle komme en ny. Det ligner dog at det først kunne blive engang i 2015

Hvis jeg det nye Nvidia GTX 970 så burde jeg også være nogenlunde homefree de første par år med nye spil