Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#202406
Vi har netop købt en Dell S2240 24" LED Monitor 1920x1080 til kontorbrug. (http://accessories.euro.dell.com/sna/pr ... sku=732322).
Skærmen står skarpt og flot, men den virker som et spejl, og det er svært at arbejde, når man hele tiden ser sig selv næsten lige så tydeligt som arbejdet.
Hvis skærmen får lys bagfra eller skråt fra siden fra et vindue eller en lampe er den helt ubrugelig, Man kan simpelthen ikke se, det der står på skærmen, man kan kun se sig selv med sammenknebne øjne forsøge at fokusere.
Vi har flyttet den til det mørkeste hjørne af kontoret, uden vinduer og lys bagfra og her går den lige an, alle andre steder er der ingen der vil have den.
Jeg har prøvet at læse mig frem på flatpanels og andre steder, hvad eller hvilken teknologi vi skal undgå at købe for at få en skærm uden spejl effekt, men mine evner eller tålmodighed rækker ikke.
Der er 3 andre Dell skærme på "tv og monitor anbefalings siden" her på flatpanels, men om de har samme problem, kan jeg ikke gennemskue.
Anbefalede alternativer modtages med tak.
#203777
Jeg har en Dell 24" UltraSharp U2412M Black-IPS, som jeg er rigtig glad for.

Genskin (hvilket måske nok er et overdrevet udtryk) kan jeg kun meget svagt fornemme hvis jeg har et vindue bag mig. Jeg kan ikke engang ane omridste af mig selv på skærmen.


Skærmen købte jeg ud fra testen her på Flatpanels.dk . Skærmen er også indstillet ud fra testen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#203780
Det er ikke en skærmteknologi der giver genskinnet, det er den coating man vælger at lægge på bagefter. Det vil hedde noget ala kontrast-filter eller des lige.