Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#198074
billig stationær skærm
Hej Så elgiganten har denne på bud

AOC 27 LED PC-sk

jeg vil gerne koble den til min bærbare når jeg vil lave noget i Photoshop til privat brug. Især hvis jeg vil lave et større billed til print på lærred. jeg har en samsung r580 bærbar der er 5 år gammel og med 15,6 tommer skærm

spørgsmålet er om det er et godt køb eller det er bedre og vente og se om der kommer noget andet på bud i løbet af året. Flere skriver om ips paneler, men jeg ved ikke hvorfor. jeg vil helst ikke smide en bondegård efter en skærm, da det jo er til hobbybrug hvor jeg redigerer mine billeder og laver lidt collager og evt ser lidt film

prisen er 1000 kr mandag og tager normalt 2000 kr for den. på edb priser fåes den til 1400kr

men igen jeg skal bruge den til photoredigering og evt se film på også en sjælden gang. skal jeg sætte tal på er det måske 1 film om mdr max og 8 -12 timers foto redigering om mdr så derfor vil jeg ikke bruge en bondegård, men hvis jeg kan få en bedre skærm for 200-300kr mere er det jo bedre.

Så enten er dette købet eller også skal jeg vente og se hvad der kommer???
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#198085
Kunne du ikke linke til den i stedet, så vi ikke skal lede unødigt længe for at hjælpe? Den må have et modelnummer også...

Det du skal lægge vægt på er, at det IKKE er et TN panel, så det kunne være IPS eller VA.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#198107
Den kan ikke anbefales til Photoshop. Som du kan se af specifikationerne, så er det et TN panel.
#198109
okay, jeg må nok indrømme jeg ikke aner en skid om det, men har godt hørt lidt om det ikke er godt. jeg sidder pt ved en 5 år gammel bærbar samsung r580 med 15.6 tommer skærm og synes det ville være rart med en større skærm der kan sluttes til når jeg lige vil rode med photoshop. det lød jo rigtigt billigt. men læste godtnok et sted at der var en der havde fravalgt den og istedet købt en 24 tommer acer, da den havde bedre billede.

hvad skal jeg ligge mærke til ved køb af skærm, så kan jeg jo holde øje henover året.
Af troopa85
#198110
Se evt her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738


De skærme der står under "MONITORS – FOTOGRAFER & GRAFIKERE" bør være dem der passer til dit behov.

Men ellers hvis du selv vil på jagt er det vigtigste nok at finde en skærm med IPS panel. Et IPS panel vil give mere korrekt farvevisning, bedre betragtnings vinkler mv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#198113
Dell U2412M til godt 1800 var et godt bud hvis du kigger på noget der i forvejen koster omkring de 1400. Til 1000 kr skal du dog ikke forvente at de gode tilbud vil være spækket med IPS skærme.