Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Wilken
#194774
Hej allesammen,

Jeg er lidt på bar bund, jeg skal ud og investere i en skærm til billedebehandling, er priviligeret på arbejdet med en lækker Eizo ColorEdge CX270, men mit privat budget rækker ikke til så fin en monitor.

Mine krav er at den gengiver IsoCoated 100% desuden kommer tæt på de 100% Adobe RGB 98, den skal være udstyret med ips panel, ha CCFL backlight eller RGB led.

Har nogle af jer nogle gode bud, max budget ca. 7-8000 kr

På forhånd tak

Mikael
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#194781
Uha, det var en fin monitor at arbejde foran til daglig :)

Søger du 27"? CX270 kommer jo lige nogle tusind over budget (også fra Tyskland og England), men har du kigget på NEC? De har jo også pro grafikerskærme, der ind i mellem placerer sig lidt lavere prismæssigt end Eizo.

Er jobbet ikke intresseret I at lade dig køre f.eks. en CX720 ind over en bruttolønsordning eller lignende?
Af Wilken
#194814
Hej Rasmus,

Ja det er en ekstremt lækker skærm, også derfor jeg har så svært ved at gå på kompromis,for sådan en Eizo fyr er klart den bedste skærm jeg nogensinde har arbejdet på :p

Har ikke kigget så meget på Nec, men de er da interessante, det taler bare meget for Eizo, da jeg er en sløv banan og ikke gider kalibrere hele tiden, Eizo skærmene har jo indbygget vedligeholdelses sensor.
Lige nu er valget lidt faldet på en Eizo CX240, så må gå lidt ned på størrelsen, men vigtigst af alt går jeg ikke på kompromis med kvaliteten :)

med venlig hilsen
Mikael
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#194820
Det er nok fornuftigt. Det er jo mere eller mindre samme skærm, bare mindre :)

Når man kommer op i skærme i denne klasse har jeg selv bemærket, at der til tider er noget at spare ved at købe i Tyskland - hvis du da er på de kanter fra tid til anden.