Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af SquiRe
#194531
Jeg har købt denne skærm (Revision 2 ver.) men jeg kan kun få den til at virke med det medfølgende D SUB kabel på min PC. Men det er åbenbart ikke muligt at få de 120/144hz på denne måde.

Mit Spørgsmål er hvordan får jeg de 120/144hz på denne skærm da når jeg forbinder den med det medfølgende DVI DL kabel og op direkte til det hvide DVI slot bag på min PC som åbenbart går op til motherboardet? Når jeg forsøger dette får jeg kun sort skærm med beskeden "No Signal Detected", jeg har også forsøgt knapperne på monitoren som skifter mellem forbindelses formaterne.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#194535
D-SUB kan ikke sende 144 Hz. Der skal du bruge dual-link DVI. En del kunne godt tyde på, at dit grafikkort ikke har en dual-link DVI-udgang. Hvis dit DVI-stik sidder oppe ved motherboardet, så er det et integreret grafikkort, som meget sjældent har disse porte.
Brugeravatar
Af SquiRe
#194639
tak for svar, det ser ud til jeg har løst det dog. Jeg proppede dvi linket op i grafikkortet istedet for istedet for den hvide dvi udgang på motherboardet som har samme farve som kablet og det virker nu. Grunden til jeg ikke troede det vill virke bag på grafikkortet er at dvi udgangen bag på pc'en har 4 små huller udenom det bredeste hul af samtlige mens dvi kablet netop ikke har andet end det store og de 3-4 linjer med mange ved siden af hinanden. Atlså der hvor den brede er på kablet er der ikke de 4 små rundt omkring den. Spørgsmålet er om det stadigvæk er korrekt dog? det virker umiddelbart fint indtil videre