Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#193734
Jeg har fået opgraderet min pc til næsten at være drømme pcen med en i5 3570k (4.2gz) 2x4gb ram, Asus hd 7970 dcuii top, 2x120gb ssd i raid 0, 240gb til spil, 2tb wd green (støjsvag) og b.la en modulær 80 + gold strømforsyning.

Spiller bf 4, boarderlands 2 og forskellige bilspil

Jeg mangler en bedre skærm for at få den perfekt pc (eller så tæt jeg nu kan komme), der købes til december eller januar (måske black friday her om 14 dage)

Har en BenQ GL2750HM skærm og vil gerne have en 27" eller 29"

full hd 27" 120/144 hz gamer skærm ville være ok, men har ikke det skarpeste billede, forholdet imellem antal pixel og skærm størrelsen, billedet er måske kun på højde med min BenQ, men roligere (har ofte scrollbar forneden når jeg har 2 sider fordelt på hver sin halvdel af min skærm, som jeg gerne vil undgå)

27" 2560x1440" ips skærm har bedste billede, kræver hele tiden mere af grafikkortet fordi opløsningen er 2560x1440 og jeg spiller altid så vidt det er muligt i native opløsning, er også den dyreste (Om DELL U2713HM skrives der på flatpanels at den ikke er hurtig nok til spil og har læst at back bleeding skulle være et problem med dell skærme).

De nye 21:9 29" pc skærm størrelse har opløsning imellem 1920x1080 og 2560x1440 og kan uden problemer(sammen med 2560x1440 skærme) have 2 sider fremme fordelt på hver sin halv del af skærmen uden scrollbar og kræver ikke så meget grafik power som med f.eks Dell U2713HM der har høj opløsning eller en full hd 120/144hz gamer skærm der helst skal have langt over 60 fps.

Jeg er ikke intereseret i synligt motion blur,ghosting, skærmen skal være god til spil, lav response, fornuftigt billede (bedre end det jeg har) Mit budget er på ca 3000kr måske lidt mere da 29" ofte koster ca 3300kr og op efter når de billigste sorteres fra.

Hvad vil i anbefale mig?

Nogen der ved hvilken skærme der understøtter,kan opgraderes til g-sync ud over en asus VG248QE skærm?
#194894
Jeg står med lidt af det samme problem - efter at have bygget min ROG Maximus VI extreme med i7 4770K og ROG Matrix Platinium færdig mangler jeg en seriøs 27" gamer monitor.

Pt. kikker jeg på QNIX QX2710 som virker som et seriøst bud - men jeg vil lige vente til at se hvad der sker på CES 2014 før jeg hiver pengene frem.

Jeg vil foreslå du gør det samme og så ellers se om du kan hive en tusse mere frem i mellemtiden - for jeg tror sgu ikke det er muligt at få en seriøs monitor i den størrelse der kan leve op til de krav vi stille til under 4K