Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DanielPT
#192896
Hej allesammen.

Jeg overvejer at købe en ny pc skærm.

Det er sådan at jeg har ikke det bedste syn så jeg vil gerne have en stor skærm.

Jeg har i dag en Samsung Syncmaster 2693HM 25,5".
Den er ved at være over 4 år gammel og har været meget glad for den.

Jeg vil gerne have en større skærm så tænkte jeg hvad ville der være i vejen med at købe en LED TV skærm? De er jo huld HD osv osv osv.

Jeg ved at det nye er 120 Hz men vil jeg overhovedet kunne se forskel nu når jeg ikke ser så godt?

Jeg tænkte lidt denne
http://www.hifipriser.dk/tv/samsung-ue3 ... 42221.aspx

Men jeg vil meget gerne have lidt råd og måske om det er en dårlig ide :)

mvh Daniel og mange tak.
#192897
Hvis det skal være Samsung og du kan undvære SmartTv, 3D og optage mulighed,
så kan en Samsung UE42F5005 næsten være et bedre valg til dit formål - du får så
et 42 tommer tv til nogenlunde det samme beløb istedet :) Designmæssigt er der ikke den store forskel og de vil kunne gøre det nogenlunde lige godt, hvad angår dit formål :)
Begge tv klarer en opløsning i full HD og 60Hz, når de tilsluttes en Pc via HDMI - ønsker du højere opløsning, skal du vente og købe et 4K tv, når de kommer ned i en mere overkommelig pris og bliver udstyret med HDMI 2.0 :)

Link til Samsung UE42F5005

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=777015#info
Af DanielPT
#192911
Mange tak for dit svar :)

Glemte helt at skrive at det skal bruges til gaming og almindelig kontor brug.

Jeg tænker at 42" bliver lige lidt for stort :)
#192918
Ja ok - men til det brug er der ingen grund til at betale ekstra for SmartTv og andre fikse gimmics, så du kan fint bare vælge 5005'eren og gå en størrelse ned :)
Vil selvfølgelig altid være bedre med en dedikeret komputer skærm, som jo er specielt udviklet til formålet og dermed også yder langt bedre på stort set alle områder, både hva ydelse og indstillinger angår - men selvfølgelig, hvis du også ønsker at kunne se tv og ikke bruger voldsomt med tid foran komputeren, kan det måske være et udmærket valg :)
#192921
Okay. Jeg skal ikke se tv eller lig. Der skal spilles BF3/4 og almindelige kontor arbejde.

Så måske jeg skulle overveje en PC monitor i 27".