Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mads
#268
Så er det vist det!
Tak for hjælpen :D
Af Mads
#293
Hov hvad er den store forskel på
Samsung 193P 19 tommer
25 ms PVA (Samsung LTM190E4)
20 Ms PVA (LTM190E4-L02) panel.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#295
De er forskellige revisioner af panelet, som sidder i skærmen, men det er ikke så relevant her i købssituationen.

Når jeg skriver sådan i min panelsøgefunktion, er det fordi skærmen er produceret med flere forskellige paneler gennem tiden. Den produceres dog kun med 20 ms versionen nu til dags. =)
Af Mads
#297
ok - men damn hvor er folk ikke så gode til at præsentere deres produkter. Var lige nede i en butik, hvor de havde sat alle skærmene til en pc, med det resultat at de alle stod meget uskarpt og så meget uattraktive ud. Og så anede de ikke noget om deres produkter, dvs. de kunne tæppebombe en med responstider, hvorfor jeg selvfølgelig reklamerede for www.flatpanels.dk :D
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#298
Hehe, de har sikkert taget en VGA forstærker og fordeler og sat alle skærmene til.

Det minder mig om dengang, hvor jeg arbejdede i en af elektronikkæderne, hvor vi brugte samme setup. Som medarbejder har man naturligvis en vis indflydelse på præsentationen af produkterne og vi valgte da også selv output kilden og fremvisningsmaterialet, men alligevel havde vi mange PC monitors sat til over en VGA fordeler og dette var det ømme punkt. Jeg spurgte om vi ikke skulle få fat i noget ordentligt udstyr, men når det ikke længere afgrænser sig til produkter og DVD'er i butikken, så får man svaret: "Er du klar over hvad sådan en koster!?" :D
Af Mads
#663
Hej Rasmus
Ved du noget om at de er ved at tage 193p af markedet og i givet fald hvad det betyder for garanti på pixels og rep og lignende
bedste hilsner mads
Af Mads
#664
skulle man vælge 193p+ istedet - en samsungmand sagde at det var de samme paneler, der lå i???, og at ændreingerne (overdrive...) lå på softvaresiden.
Så er man sikker på at kunne få dem byttet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#666
Det er forkert. 193P+ har revision 2 af samme panel som 193P har i og jeg kan afsløre at der i den forbindelse er gået lidt tabt i den dynamiske kontrast.

Pixelgarantien gælder i 3 år fra købsdato, så om skærmen udgår af produktion er i og for sig ligegyldigt. Så må de diske op med en anden model der svarer til ;)
Det er sjældent at en skærm produceres i 3 år så på en eller anden måde må de have sikret sig imod eventuelle fejl 3 år ud i fremtiden. Hvordan de praktisk taget gør dette ved jeg derimod ikke.
Af Mads
#668
men er det ændringer der har reel betydning eller er den at sidestille med sin fætter 193p - jeg mener går der meget tabt på farvesiden og kontrastsiden og tror du det har praktisk betydning, hvis man arbejder med grafik og lign på et semipro plan?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#670
Hvis du ikke skal spille på den vil jeg stadig holde på at 193P er mere velegnet til dit brug end 193P+ pga. farverne.
Jeg er ikke utilfreds med 193P+ men den kunne godt skelne en lille smule bedre mellem nuancerne end den gør nu - og det kan 193P.
Af Skrag
#854
Nu ved jeg godt at tråden er et par dage gammel, men prøver lige alligevel.

Jeg kigger også lidt på en ny skærm til hovedsageligt grafik behandling, men også lidt spil.

Når man læser de forskellige indlæg bliver Samsung 193P og LaCie Photon 19vision rost meget.
Hvad med Eizo FlexScan L 778. Bruger den ikke samme panel som Samsung?

Et andet spørgsmål er opløsningen. Da 17" og 19" bruger samme opløsning, får man så ikke et "bedre" billede på en 17" skærm eller er det bare mig der er helt galt på den?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#864
Hvad med Eizo FlexScan L 778. Bruger den ikke samme panel som Samsung?
Den bruger det samme panel, som 193p, men med Overdrive. Eizo er helt sikkert også noget af det ypperligste indenfor grafisk brug. Deres skærme er også kendt for at være utrolig godt kalibreret fra start af og have et utal af indstillingsmuligheder.
LaCie laver også sådan skærme, hvis Samsungs er en smule mere mainstream.
Et andet spørgsmål er opløsningen. Da 17" og 19" bruger samme opløsning, får man så ikke et "bedre" billede på en 17" skærm eller er det bare mig der er helt galt på den?
Det er lidt en vanesag. Hvis man er vant til et lidt større billede, så er en 19 tommer måske svaret. Men jo du har da ret, man opnår ikke så meget. Man får en større skærm, men ikke mere skrivebordsplads. På nogle 19 tommer skærme er de såkaldte pixelborders (rummet mellem pixels) en smule synlige, men det er meget forskelligt, hvordan folk tager dem.

Men jeg synes ikke du skal holde dig tilbage med Eizo. Hvis du vil have en skærm, som decideret er rettet til grafisk brug og vil betale prisen, så er det hvert fald et rigtig godt bud.