Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af knagsted
#191536
Jeg har købt ovennævnte monitor og efter at ha' justeret lys, kontrast osv. så springer lysindstillingen tilbage til 100% når monitoren og Pc'en har været slukket. Underligt?

Peter
Af knagsted
#191551
Jeg tjekker når jeg kommer hjem fra arbejde.

Peter
Af knagsted
#191658
Jeg kom hjem fra arbejde i fredags og styrtede i sommerhuset og fik kikket på det søndag aften. Jeg har valgt den preset mode der hedder Text og så kan jeg regulere på lys og kontrast og så bliver det husket, men jeg er ikke færdig med at eksperimentere. Det må være muligt at lave lige præcis den kalibrering der passer mig - en. Jeg har nogle referencebilleder jeg skal bruge. Jeg har prøvet de værdier I brugte da I testede denne monitor, men en lysstyrke på 43 % er lige mørk nok.
Af knagsted
#191659
Nu røg den op på 100 % lys igen efter en genstart. Jeg har valgt de samme indstillinger som I jeres test. Jeg kan ikke findes den automatiske lyssensor i menuen? Der burde være et punkt der hedder Save settings som på så mange andre skærme.
Af knagsted
#191691
Auto Adjust punktet inaktivt. Dvs at det er lysegråt. Jeg har opdateret min grafikdriver uden held. Jeg tror jeg vil prøve at pille DVI kablet af og se hvordan skærmen opfører sig uden Pc'en tilsluttet. Jeg resatte skærmen til Factory default i går, men det havde heller ingen virkning.
Af jng
#191692
knagsted skrev:Auto Adjust punktet inaktivt. Dvs at det er lysegråt. Jeg har opdateret min grafikdriver uden held. Jeg tror jeg vil prøve at pille DVI kablet af og se hvordan skærmen opfører sig uden Pc'en tilsluttet. Jeg resatte skærmen til Factory default i går, men det havde heller ingen virkning.

På de ganske mange skærme, jeg kender til, er Auto Adjust, eller hvad det nu kaldes, altid kun aktiv ved VGA.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#191707
jng skrev:På de ganske mange skærme, jeg kender til, er Auto Adjust, eller hvad det nu kaldes, altid kun aktiv ved VGA.
Ja, det har du faktisk ret i. Jeg havde efterhånden helt glemt VGA. Auto Adjust punktet er naturligvis auto synkroniseringen. Jeg sad og tænkte på det som et punkt der styrede nogle andre ting. Nevermind :)
Af knagsted
#191780
Jeg har fået det til at virke. Da jeg satte min HP monitor på igen var det det samme med den. Dell'en satte jeg på en helt anden Pc og her virkede den perfekt. Altså måtte det være min Pc der var blevet tovlig og det var ligegyldigt om jeg brugte DVI, VGA eller displayport. Efter en reinstallation var der ingen problemer (lidt drastisk). Jeg tror det var driveren der fulgte med Dell monitoren der var synderen, men jeg kunne ikke slippe af med den. Derfor er den ikke kommet på den nyinstalleret Pc. Hurra for on-line backup.