Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#190275
Hej

Vi skal snart have købt 10 stk. hæderlige 24” kontorskærme. Bredformat. Til almindeligt kontorbrug. Ikke til spil eller billedredigering.

Need to have
• Hæderlig billedkvalitet.
• God ergonomi (=hæve/sænke).
• Højttalere (ikke store krav til lydkvalitet).

Nice to have
• HDMI, så skærmene siden kan recirkulere i privaten.
• Ekstra USB porte.
• Mulighed for at fastgøre mini-pc på bagside eller stander.
• Lavt strømforbrug
• Max. pris på ca. 2.000,-

Specifik søgning på EDBpriser resulterede stort set kun i ASUS PB248Q, som virker lovende. IPS panel og mange features. Dog dyrere end vi havde tænkt os.
http://www.asus.com/Monitors_Projectors ... ifications
http://www.edbpriser.dk/skaerm/asus-pb2 ... 61743.aspx

Efter læsning på Flatpanels har vi tidligere indkøbt hhv. BenQ BL2400PT og Dell U2412M. De er begge gode og ergonomiske, men ingen af dem opfylder ovenstående kriterier.

Er der nogen, som kan anbefale ASUS PB248Q eller gerne en billigere skærm?

Mvh Rasmus K.
#190373
OK. Tak for svar. Er også glad for min Dell U2412M.

Vi går nok efter en skærm med integrerede højttalere og 24 tommer, da vores primære software bliver optimeret til 24" (ved ikke hvor meget det i virkeligheden betyder).

Mvh Rasmus
#190377
Ras_K skrev:OK. Tak for svar. Er også glad for min Dell U2412M.

Vi går nok efter en skærm med integrerede højttalere og 24 tommer, da vores primære software bliver optimeret til 24" (ved ikke hvor meget det i virkeligheden betyder).

Mvh Rasmus
Hmm, designet til 24" ???
Med mindre der er noget der skal være målfast, kan det kun være opløsningen der tæller :)

mvh
Jesper
#190386
Jeg tænker, at du har ret.

Med nedenstående roder jeg mig ud i noget, som jeg ikke helt kan overskue. Håber ikke, at det er noget forvrøvlet sludder. Men så kan jeg jo blive korrigeret. ;-)

En kollega var utilfreds med sin 26" skærm. Måske pga. at skriften blev for lille med den ekstra høje opløsning? I forvejen er skriften i programmet noget lille på en 24" skærm. Lige den del bliver nok ikke bedre på en 23" skærm, som vel har samme opløsning, som en 24"...

At ændre skriftstørrelse i Windows 7 til 125% virker som en nødløsning, hvor der måske kommer problemer med dialogbokse mm.

Mvh Rasmus
Af krauq
#190393
Det er skam ikke noget sludder.

Jeg vil dog gætte på at oplevelsen med 26" skærmen skyldes dårlig kvalitet, da ingen af de almindelige producenter laver skærme i den størrelse.
Det kan selvfølgelig også tænkes at det rent faktisk var en 27", som betyder et hop op i en højere opløsning (2560*1440) og så kan tekst blive rigtig lille.

Du kan også prøve at se på 21-23" skærme med 1680*1050 opløsning, det er måske en endnu bedre løsning ?

Du kan sammenligne ppi (Pixel-Per-Inch) på de forskellige skærme, jo lavere tallet er, jo større vil teksten blive (uden at pille ved indstillignerne).

mvh
Jesper