Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af t-dude
#183233
Jeg overvejer, at købe denne skærm LG 29EA93-P nogen der kender den? og kan fortælle mig om den er pengene værd?

Jeg vil primært bruge den, når jeg arbejder hjemmefra og så til, at se lidt video/film og måske også spille lidt f.eks. Crysis 3 eller andre lignende spil og lidt strategi. Tænkte at 5ms (ifølge specifikationen på skærmen) burde være hurtigt nok, selvom det nok er i den lidt høje ende, men har ikke kunne finde nogen hurtigere som samtidig er 21:9 og 29"


Jeg læste denne test: http://uk.hardware.info/reviews/3722/2/ ... g-29ea93-p og der syntes de generelt godt om skærmen, men beskriver noget input lag og en lidt højere respons tid, jeg er lidt i tvivl om hvor meget dette vil betyde for den brug af skærmen jeg har tænkt.

Hvis i ikke syntes, at skærmen er pengene værd/velegnet til mig, må i gerne nævne nogen alternativer. på forhånd tak :D
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#183256
Skærmen har et IPS-panel, som generelt er en rimelig garanti for pæne farver, brede betragtningsvinkler og et generelt fint billede. Det er ikke en decideret gamer-skærm, men du kan sagtens starte et spil op og spille uden problemer, selvom der er en smule input lag (de færreste bemærker moderat input lag). Til film og arbejde er det en super skærm.

Det brede format kommer til sin ret i spillefilm, men vær dog opmærksom på, at det ikke er alle spil som understøtter det bredere skærmformat, hvorfor der kan forekomme sorte bjælker i siderne.
Af t-dude
#183314
Mange tak for dit hurtige svar Rasmus.

Jeg vil nu købe skærmen, glæder mig allerede til jeg får den hjem :D
Af abw
#197186
Så har du snart haft skærmen i et årstid, er du tilfreds med den og vil du anbefale andre at købe den?
Af t-dude
#197240
Jo, jeg er super tilfreds med skærmen O_O , den er super god til film og spil.
Jeg har ikke bemærket noget generende input lag, man skal bare huske at sætte den i "game mode", når man spiller og "cinema mode", når man ser film.

Den er også super god til, når man bare arbejder i Windows man mange vinduer åbne, så er der virkelig god plads i det Ultra Wide 21:9 format.

Så jo jeg kan kun anbefale denne skærm. :D
Af abw
#197287
Tak for hurtig respons. Det lyder sgu godt. Det ser ud til at være en rigtig flot skærm - tror jeg prøver sådan en model!

Kan se at LG har nogle nye 21:9 modeller på vej til landet, blandt andet LG 29EA73-P, så håbede på at kunne få LG 29EA93-P til en rigtig god pris 8)

Overvejede at hænge den på væggen, men er lidt i tvivl om der plads til det for ledningerne...
Af t-dude
#197298
Hej O_O

Kablerne sidder på bagsiden og stritter bagud, så tror det bliver svært, at hænge den på væggen.


8)