Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af teamet
#181879
Hejsa,

Jeg sidder og kigger lidt på ny skærm, da lysstyrken i min gamle er ved at falde til under et kritisk niveau. Jeg vil gerne have en der er hurtigt, har gode stærke farver og en meget dyb sort. Det er selvfølgelig helt umuligt, men så blev jeg opmærksom på BenQs GW2450 (og den nye GW2460 - de er vist ret ens).

AMVA med en målt nativ kontrastratio på ca 3000:1 samt ca 4ms g2g. Godt nok kun de standard 72% af NTSC spektret, men alligevel.. Fuld 8bit farvebehandling og en pris på ca 1400kr. Jeg er umiddelbart lidt solgt, men jeg vil gerne høre om der er nogen, som har erfaringer med denne skærm?

Jeg vil også gerne opfordrer til en test af skærmen; det er ikke tit at der kommer relevante VA paneler til Danmark i disse IPS tider, og jeg ser det som en interessant skærmtype grundet den høje kontrast. Sidst anmeldte VA panel var vidst den originale eizo foris FS2331, hvis jeg husker korrekt. Kan man måske få en test af den nye GW2460? :-)

Såvidt jeg har forstået, så er BenQ lidt en salgsdivision for AU Optronics, som pt er den primære udvikler af VA-paneler

Review af GW2450: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/benq_gw2450hm.htm
Pris GW2460: http://www.pricerunner.dk/pl/25-2849508 ... 460&sort=4

Der er desværre ikke meget ude omkring GW2460, men det virker på specs til at være ca samme skærm.. Håber nogen har erfaringer med disse
Af teamet
#183645
Er der virkelig ingen som har erfaring med en af disse skærme?

Jeg forstår ikke, hvorfor de ikke har fået mere opmærksomhed - er der en god grund som jeg ikke har set?

8 bit, 3000:1, 0.05 cd/m2, 4ms - whats not to like?
Af Nox888
#187417
Jeg sidder i samme båd og er i gang med at finde en passende billig skærm. Jeg faldt også over denne model (GW2450HM), men blev lidt nervøs da jeg læste nogle anmeldeser (find den på overclockers.ru). Der hvor jeg finder mangler er ved farvespektret og black crush (generelt for va paneler) og gamma shifting. Ved dog ikke hvor meget det kommer til at genere...


Har du købt den?


Kigger selv på en BenQ BL2410PT (1700kr.), har fået bedre anmeldelser (Prad.de og overclocker.ru)