Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af VFJ99
#179986
Hej,

Jeg skal bruge en skærm til gaming og har sporet mig ind på disse to skærme. Hvad siger I? og hvorfor :)

Benq XL2420T

Samsung Syncmaster S23A750D LED Black


På forhånd tak.
Kom evt. med et bedre bud der ikke ligner et brændt straffespark i design, da den skal stå ret centralt.

/Victor
Af Lorentzen
#179989
Begge er gode skærme til gaming da de kører 120hz hvilket du sikkert er klar over :)

Hvad angår hvilken du skal vælge kan jeg forestille mig at samsungen har et bedre panel og kan indstilles til mere korrekt farvegengivelse omend begge er TN panel og generelt ikke gengiver særligt korrekt, tror jeg stadig samsungen vinder.

Benqs bud vinder på de ergonomiske muligheder og lidt skal vi kalde det ekstra lir i form af remoten der kan skifte mellem farveprofiler.

Har selv samsungs ældre bud på en 120hz skærm nemlig 2233RZ og har været yderst tilfreds med den.

Kort sagt er det næsten dødt løb mellem de to og uanset hvilken du vælger kan du ikke gå helt galt i byen!
Af VFJ99
#180014
Tak for svaret.. Jeg ville også vælge den af de to tror jeg. Hmm.. Nu har jeg kigget på EIZO FS2333 og har et spørgsmål:

Er det dumt at købe en EIZO FS2333 i kombination med denne maskine når man tænker på at det ikke er TN panel?

http://www.sharkgaming.dk/silent-mighty-shark.html
Af Lorentzen
#180017
Hvilket panel/skærm der er god bestemmes overhovedet ikke af hvilken computer du bruger du ville sagtens kunne parre FS2333 sammen med den pc og at den ikke er bygget op omkring et TN-panel er bestemt ikke negativt da IPS-panelet den er bygget på giver et meget bedre billede.

Det afhænger alt sammen lidt af hvad du skal spille for FS2333 er ikke 120hz, for mit vedkommende vil jeg aldrig kunne undvære 120hz jeg spiller FPS spil og nyder det flow som 120hz giver i form af at din skærm kan vise dobbelt så mange billeder som traditionelle 60hz skærme.

Kort sagt giver FS2333 generelt et bedre billede men har bare ikke samme "flydende" feel som en 120hz skærm.

Er du FPS mand er der ingen tvivl om at du skal have en 120hz skærm.

Sidder du istedet og nyder RTS som SC2 eller andre vil du helt sikkert nyde den bedre farvegengivelse FS2333 tilbyder.
Af VFJ99
#180038
Tak for det fyldestgørende svar endnu en gang :)
Jeg er FPS'er så jeg går efter tidligere nævnte Samsung..
TAK!
#214731
Jeg købte fornylig en ASUS VG278HE 144hz monitor, og jeg er mildest talt skuffet. Derfor vil jeg lige dele mine erfarringer med Jer, og måske er der andre, som har samme skærm, men har en positiv oplevelse (i sådan et tilfælde vil jeg gerne læse om den).