Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Niel
#174713
Hejsa eksperter og bruger.

Jeg står i den situation at jeg skal have anskaffet mig to skærme til administrator brug. Dvs. Kontor brug, hvor der bliver brugt mange timer foran skærmene med rmd til diverse server men også en masse database og office arbejde.


Jeg skal have to skærme som skal sættes op på et Dual monitor stativ.

Jeg vil derfor gerne finde en skærme hvor rammen, panelet, er så minimalt som muligt, for at overgangen mellem skærmene er så minimal. Samtidig vil jeg gerne have et pænt design med lige kanter og ikke bløde kanter som Samsung har på de fleste skærme.

Farven skal være sort.

Størrelse, 23 - 24 "

Pris niveau: 1200 ex. Moms pr stk.

De skal kunne tilsluttes til et 580 gtx kort. Hvilket vil sige at dvi er som min et must.

Jeg har prøvet at søge og læse her inde, men svarende på hvad jeg søge virker lidt svære at finde. Håber i kan hjælpe mig.
Af dk9000
#174738
ta et bette kig på LG's nye pc skærme som lige har ramt markedet :) de har en lækker tynd ramme, ud over dette er det også en IPS skærm så vinkler vil ikke være et problem.

Mener den hedder IPS2770

Edit:

http://www.lg.com/dk/computerprodukter/ ... PS277L.jsp

Edit IGEN:

Jeg glemte lige at sige det så er HDMI men dette løses hurtigt med konverter på :)
Af Niel
#174741
Den ser lækker ud i designet. Men synes jeg har læst her på siden at rammen rigtig er 12 mm og ikke 1,2. Det er måske ikke denne model?

Endvidere har du ret i at det er ligemeget om det er hdmi.

Jeg synes også jeg kumme læse mig frem til via siden her at man får mere skærm og bedre skærm med 16:10 i stedet for 16:9. Er der ikke korrekt ?

Håber i vil svare på det ? Og eventuel andre forslag er velkommen.
Brugeravatar
Af azrael
#174759
Du skal ikke regne med at finde skærme, der overholder samtlige dine krav til kr. 1200 ekskl. moms, hvis du overhovedet kan finde en passende.

Udvalget i 16:10 skærme er desværre efterhånden rimeligt begrænset, og når kriterierne derudover inkluderer en tynd ramme og en lav pris, så ender man hurtigt med et udvalg på 0 skærme.

Og ja, du har ret. Den LG skærm, der anbefales, er den berygtede med den knap så tynde ramme.

Du burde spare op til en Samsung MD230X3 løsning. :)

Faktisk kan du få modellen enkeltstående, men prisen er vist stadig noget over dit budget.
Senest rettet af azrael 14. okt 2012, 10:43, rettet i alt 1 gang.
Af Niel
#174767
Med hensyn til prisen har jeg også ændret Holding. Jeg er med på 2100 inkl moms pr stål. Ændre det på,det?
Brugeravatar
Af azrael
#174779
Jeg har kigget lidt rundt omkring og jeg er bange for, at der ikke findes nogle skærme med tynd ramme i din prisklasse.

Der er faktisk ikke særligt mange af dem til at starte med. Nu ved jeg heller ikke, hvad du anser som en tynd ramme, men for mit vedkommende er det en bredde på 10 mm og mindre.

Jeg synes for øvrigt, at du bør sigte mod et 3 skærms setup. Intet er mere irriterende end at have rammen i midten, og netop dét undgår du med 3 skærme.