Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilken skærm ville I vælge? (Argumenter venligst i tråden :))

Af nicki-just
#174431
Hej flatpanels.dk.

Jeg har igennem længere tid overvejet at anskaffe mig en 120 Hz-skærm. Pengene er dog ikke store.

Jeg er kommet frem til, at konkurrencen lige nu primært går imellem tre skærme - BenQ XL2420T, Samsung S23A750D, samt Alienware AW2310.

BenQ-skærmen er den som de fleste anskaffer sig, på grund af dens pris, samt gode hastigheder. Samsungen er jeg lidt i tvivl om faktisk - og så er der AW2310'eren, som er bedre ift. farver end BenQ-skærmen, men til gengæld normalt koster omkring 3800 kroner.

Derfor blev jeg da også overrasket over at se, at man lige nu kan få Alienware-skærmen for 2700 i øjeblikket (inkl. fri levering). Men samtidig overvejer jeg at købe en LG W2363D-skærm for 1150-1300 kroner. Minus her er, at den snart er to år gammel.

Derfor vil jeg gerne høre jer: Hvad ville I vælge?

- Ville I spare nogle penge, og købe LG-skærmen, men ikke have nogen garanti på den?
- Ville I vælge BenQ XL2420T-skærmen, som alle køber?
- Ville I købe skærmen fra Alienware, nu hvor den er på tilbud til 2700 kroner?
- Eller ville I vælge Samsung-skærmen?

Jeg ville blive glad for nogle argumenter for, hvorfor I ville gøre som I beskriver :)

Mvh. Nicki Just.
Af technetium
#174457
Hvis jeg skulle vælge imllem de 3, så ville jeg tage den benq, den er faktisk ret god, og til prisen et fund. Men du kunne også overveje at google yamakasi ;)

Selv går jeg efter en pls eller ips baseret skærm, men det er også fordi mit gamer behov er mindre end mit grafiske og kontor behov. Det skal siges jeg har en u2711 pt, elsker den, men den har fået en rød vertikal streg :´(