Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Montago
#174914
okay...

har læst en masse om skærmen på nettet og fundet ud af følgende:

(godt forum om skærmen)
http://hardforum.com/showthread.php?t=1713774

1. input lag er på 16 ms ifølge en enkelt test, er ikke 100% sikker - har også set en anden test som viser nogenlunde det samme (10-15 ms hurtigere end et på 28ms)

2. PWM LED baggrundspanel som flimre ved <100% lysstyrke - giver problemer i spil

3. Backlight bleeding på mange eksemplare, så man skal kigge sig for og sørge for at teste...

4. Overfladebehandlingen er ifølge de fleste rigtig god.

5. betragningsvinkler er enorme (godt)

Har så også læst lidt videre på LED baggrundsbelysning... det virker som om man mister farver med LED - de bedste skærme er i dag CFL (U2711) - disse lider heller ikke af PWM flimren.
Brugeravatar
Af azrael
#175109
Jeg kan i al fald garantere dig én ting. Du får ikke 98% Adobe RGB med et LED backlight. Den type LEDs, der anvendes til dette formål er såkaldte "pseudo-white" LEDs, dvs. de er egentlig blå med en coating af (gul) fosfor. Dette giver en systembetinget begrænsning af farverummet og forklarer også hvorfor de fleste skærme med LED backlight har et blåligt tint.
Brugeravatar
Af Montago
#175122
du har ret... jeg gættede også bare...

Har læst en hel masse om skærmen og det ser ud til at rigtig mange har problemer med den.

så jeg valgte at købe en Dell U2711 mens de stadig kan købes - det er trods alt en af de bedste skærme man kan få på markedet, hvis man ellers kan holde AG coatingen ud (man kan pille den af hvis det er helt slemt)
Af Beatwolf
#178013
der er også en anmeldelse her:
http://www.youtube.com/watch?v=fbGhz01JL24

der bliver dog ikke nørde helt så meget med billedkvalitet osv som i har gang i ovenfor men også snakket en del om performance i diverse spil, med henblik på hvor meget grafikkort power der egentlig skal til for at køre spillene optimalt i den høje opløsning skærmen kan klare