Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#173015
Hej..

Jeg kunne godt tænke mig en ny skærm.
Jeg har lige pt. ASUS LS246H
Og er egentlig godt tilfreds med den. Det eneste minus er bare at foden, fylder alt for meget når jeg er ude og spille, også vil jeg gerne have lidt luft rundt om skærmen.

Derefter er min skrivebord heller ikke særlig stort det er. 60x120 cm.
Som i kan se på billedet.

http://www.mobilfotos.dk/index.php?view=2336

Skærmen bliver brugt primært
til at spille BF3 og ligende spil
ellers bruger jeg den til internettet samt tekstbehandling.

Hvad angår tommer er jeg lidt i tvivl.
Netop fordi jeg sidder 60-70 cm. fra skærmen af.
Og derfor har jeg på fornemmelsen at 24" måske er max?
Eller kan jeg komme op i en 26-27" ?

Max priser er på de 2.000
og lidt mindre hvis det er brugt jeg skal ud efter..

Håber i kan hjælpe :)
Af Grnkjr0
#173035
Hvad med en Samsung SyncMaster S23A700D.....?

http://www.edbpriser.dk/skaerm/samsung- ... 67076.aspx

Den er billig til kun lidt over 2000 kr, og har ægte 120Hz.

Du skriver dog ikke hvilket grafikkort du har - denne skærm kræver DVI-D for at kunne vise 120Hz.

Jeg har denne model, og jeg kan kun sige positive ting om den. Bemærk dog at den er "højglans" - hvilket vil sige at direkte sollys eller et meget oplyst rum - vil bevirke, at du vil kunne spejle dig i den. Jeg har dog ikke problemer i den art (mørke persienner), og jeg bruger også min til at se film på. Til First Person Shooter spil og racer spil er 120Hz altså super - dog skal dit grafikkort selvfølgelig kunne vise 120 fps eller mere - men dette er ikke et ultimativt krav - du vil også se/føle at spillet "flyder" meget bedre allerede ved 80+ fps.

Poul
Af Matiass
#173040
Grnkjr0 skrev:Hvad med en Samsung SyncMaster S23A700D.....?

http://www.edbpriser.dk/skaerm/samsung- ... 67076.aspx

Den er billig til kun lidt over 2000 kr, og har ægte 120Hz.

Du skriver dog ikke hvilket grafikkort du har - denne skærm kræver DVI-D for at kunne vise 120Hz.

Jeg har denne model, og jeg kan kun sige positive ting om den. Bemærk dog at den er "højglans" - hvilket vil sige at direkte sollys eller et meget oplyst rum - vil bevirke, at du vil kunne spejle dig i den. Jeg har dog ikke problemer i den art (mørke persienner), og jeg bruger også min til at se film på. Til First Person Shooter spil og racer spil er 120Hz altså super - dog skal dit grafikkort selvfølgelig kunne vise 120 fps eller mere - men dette er ikke et ultimativt krav - du vil også se/føle at spillet "flyder" meget bedre allerede ved 80+ fps.

Poul
Mit grafikkort er et Readeon HD 6950
Højglans må det ikke være.
Det har jeg nu og det er ikke til at se skærmen når jeg sidder om dagen.
Og computeren står oppe i stuen, som er en rigtig lys stue. Så det er no go.
Af Matiass
#173303
Godaften.

Slet ingen som har nogle forslag??

Jeg tror nok hellere jeg helder til en skærm større en 24" Måske en 27" hvis dette kan findes til en ordentlig pris indenfor budgettet..
Af PF
#173409
Hvis du er ligeglad med 120hz, så har jeg min Samsung 2693HM til salg. Det er en 25.5" og faktisk en skærm jeg har været enormt glad for. Jeg skal af med den, da jeg gerne vil ned i noget mindre nu efter at fået et nyt skrivebord.
Af Matiass
#173432
PF skrev:Hvis du er ligeglad med 120hz, så har jeg min Samsung 2693HM til salg. Det er en 25.5" og faktisk en skærm jeg har været enormt glad for. Jeg skal af med den, da jeg gerne vil ned i noget mindre nu efter at fået et nyt skrivebord.
Ellers tak..


Hvad syntes folk om BenQ GL2750HM ?
Er dette ikke en okay skærm til prisen?

Den kan også hænges på væggen, hvilket er blevet et must.