Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#172642
Tjah jeg er i tvivl om hvilken skærm jeg skal vælge.

Skærmen skal bruges til både gaming og film
og spillene er spil ala wow og eve online.
min ps3 skal tilsluttes
og jeg ligger ofte i sengen og ser film.. og derfor er betragningsvinklerne også en faktor dog ikke stor.


min kammerat siger Dell..
mens jeg kiggede på HP

såe.. bob bob.. håber i kan hjælpe mig
Brugeravatar
Af azrael
#172707
Jeg er normalt glad for U2412M, men netop ifm. videoinput fra eksterne kilder fejler skærmen, da den ikke kan håndtere 16:9 (1920x1080) korrekt. Skærmen vil interpolere billedet så det strækkes til panelts opløsning på 1920x1200, dvs. billederne bliver lidt lange i det. Videobehandlingen er generelt heller ikke særligt god.

Et bedre bud ville være U2312HM, da panelet er på 1920x1080. Desværre er scaleren heller ikke her særligt god, så andre billedformater end 1920x1080 vil nok ikke se særligt gode ud.

Et rigtigt god bud ville være HP ZR2440W, men den skærm koster til gengæld også knap 900 kroner mere end U2412M.

Måske burde du ogsÅ kigge på EIZOs FORIS serie, hvor du netop nu kan få modellen FS2331 til 1669 kr. hos CDON. Modellen har et par år på bagen, men Rasmus var da rimeligt positiv i sin anmeldelse. De nyere modeller FS2332 og FS2333 (helt ny) får mere ros, men koster så også en pæn sjat mere. Så kunne du ligeså godt købe den ZR2440W jeg nævnte længere oppe.

For øvrigt, den der LA2405x bør du holde nallerne fra! Den anvender et TN panel.