Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af FM
#170279
Hej

Jeg skal have ny skærm til PC, da den gamle er brændt af.
Den skal bruges til følgende: Mest FPS spil, CSS, COD BF3 osv. Lidt film, surf, office.
Størrelse: Min 24", men meget gerne 27" hvis det ikke forringer kvaliteten/spil oplevelsen væsenligt.
Skærmen må ikke være blank/glossy, da det fuldstændigt ødelægger oplevelsen for mig.
Prisen er næsten underordnet, hvis der er gode argumenter samt pris og kvalitet skal følges ad.

Er der nogen der har erfaringer med ASUS VG278H
http://www.asus.com/Display/LCD_Monitors/VG278H/

Eller er der andre skærme, som jeg overser?
Er de nyeste IPS paneler blevet gode nok til FPS spil på et fornuftigt plan, hvis ja, så hvilke kan i foreslå?

Jeg har også et godt kig på denne model, men den er ikke kommet i handlen endnu. Vil den kunne gøre det godt som en allround skærm, hvor bruger hælder mest til FPS spil.
ASUS MX279H
http://screens.sysblog.info/da/7/06/201 ... taktperson
Brugeravatar
Af azrael
#170284
Jeg vil mene, at de fleste i dag vil kunne bruge IPS-baserede skærme til at game på. Hvis du dog går rigtigt meget op i gaming ift. alt andet, så burde du næsten kigge på BenQ XL2420T. Eller også den ASUS VG278H, du selv nævner. Man kunne argumentere for, at 27" måske er næsten ved at være for stor til en 1920x1080 *PC* skærm, da man jo sidder relativt tæt på.
Af FM
#170286
Hvilken skærm med 27" IPS panel vil du foreslå til spil?
Min tidligere skærm Samsung BW225 led af overdrive trail, selv om der er et TN panel. Det vil jeg meget gerne undgå med en ny skærm :)

Jeg arbejder til dagligt med en DELL U2312HM, og synes den har et ret ok billede, og vil som sådan meget gerne have en skærm med IPS panel. Men bruger nok 2/3 at pc tiden på spil, så det vejer lidt tungt.

Er ASUS MX279H værd at vente på, eller er der andre bedre valg, som kan købes nu?
Brugeravatar
Af azrael
#170289
Altså, jeg vil mene, at med en 27" skærm, så skal man nok op i 2560x1440 før 27" giver rigtig mening.

Mht. hvilken 27" jeg ville anbefale, så må jeg indrømme, at Dell U2711 har et lidt særligt sted i mit hjerte. Til gengæld ved jeg ikke om jeg tør anbefale den, hvis hovedformålet er at spille på den. Igen, det kommer nok an på hvor meget man går op i det. Det er sådan lidt det samme med de andre IPS skærme. Ingen af dem er udprægede gaming skærme.

Har for øvrigt lige bemærket, at PRAD.de har givet karakteren "sehr gut" til Samsung S27A850D, der anvender Samsungs pendant til IPS, PLS. Problemet er bare, at selve testen først offentliggøres for alle i starten af september, så det er umuligt at vide, hvorfor den præcis har fået karakteren. HP ZR2440w har f.eks. også fået karakteren og her er det i al fald ikke "spilbarheden", der scorer.

Jeg vil mene, at hvis du mest af alt går op i at game, så bør du måske holde dig til en god TN-baseret skærm, som den af dig nævnte ASUS VG278H eller BenQ XL2420T. Det tror jeg heller ikke, at ASUS MX279H kommer til at ændre nævneværdigt på.
Af FM
#170324
Jeg kan se på testen, at S27A850D heller ikke er helt vild med "hurtige" spil, og også har lidt tendens til overdrive slør, så det ender nok op med ASUS VG278H, og så må jeg leve med dens fordele og ulemper.
Opløsning på 2560x1440 vil nok stille "store" krav til pc hvis man skal spille de nye FPS spil med ok frame rate. Så tror at 1920x1080 er ok til det meste.

Slet inger der har set/prøvet ASUS VG278H?
Af FM
#176273
Det endte med at jeg købte ASUS VG278H, og har brugt den et stykke tid.
Kanon skærm til spil, og rigtig god til surf, film og hvad man ellers bruger sin pc til.
Mat overflade, det vil sige stort set ingen genskin/reflektioner af nogen art.
Så min dom er, at den for mig er alle pengene værd.

Tak til Azreal for hans forslag. De anbefalede skærme havde nok været et bedre valg for mig, hvis jeg ikke vægtede spil så højt. :)