Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#169132
Er der nogen her, der har erfaringer med de 27" skærme fra Sydkorea, som man kan købe på Ebay? F.eks. Yamakasi Catleap Q270 - angiveligt har de samme panel, som bruges i Dells 27" IPS skærm samt Apples Imacs. At prisen så er yderst fordelagtig (3-400 USD) gør det jo ret interessant!
Af JvT
#171762
Jeg har ingen erfaringer, men jeg er faldet over siden 120hz.net som er ret vilde med den monitor. Der findes også versioner der kan overclockes (køre i højere hz end standard 60hz - nogle er set kørende i 120hz). Hjemmesiden 120hz.net har en webshop, hvorfra man kan købe monitors der kan håndtere 60+hz, dog er der ventetid, da der ikke bliver produceret så mange.

Der burde komme en ny forsendelse af 60hz+ skærmene i slutningen af august og jeg satser på at få fingrene i en. Prisen er 555$ inklusiv forsendelse worldwide (fra Korea - så der bliver nok en merpris når tolden får deres fedtet fingre i den)

Men som skrevet ingen erfaring (endnu)
Brugeravatar
Af JohnnyB2000
#171776
jeg har netop bestilt en som koster omkring 2 k inkl. forsendelse . . der står 2-5 dage inkl europa . . håber den kan kører 120 hz men ellers er det ok til den pris.

det skulle være en rigtig fed skærm og er samme panel som i apples 27" movie et aller andet skærm.

har bestilt den via eBay og venter med længsel ved døren ( hvis nu bare ikke postdk og deres toldafd. fååårker det hele op )

O_O O_O O_O
Af JvT
#171979
JohnnyB: Jeg glæder mig til at høre/læse om dine erfaringer, især ang. told/moms og hvad der ellers kan komme af afgifter.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#171980
Vi ser frem til at læse dine erfaringer, Johnny. :)

120 Hz-delen lyder overraskende. Når du får den så prøv at lav et par tests omkring hvor flydende billedgengivelsen er i f.eks. panoreringer eller i spil. Har du en anden 120 Hz skærm at sammenligne med?

Husk, at fordi en skærm modtager 120 Hz gennem DVI-porten, betyder ikke, at den også viser 120 Hz på panelet.
Brugeravatar
Af JohnnyB2000
#171986
jeg har ikke modtaget den endnu, men har fået bekræftiget at den er sendt express mandag morgen, så den er her vel iløbet af ugen.

men spurgte om det var en 120hz .. og det var det desværre ikke, men det er vist også kun til 3D brug eller ??

jeg ved ikke hvilke prg etc etc jeg skal børe for at se skærmens flydende "sort snak for mig" ... men jeg er villig til at møde op et sted med skæren eller en kan komme her og teste den ??

den kom til at koste 2030,- inkl. transport ( der er ydermere nogle andre fordele i forbindelse med told, moms osv )
Af klingenberg
#171987
Der var en tråd inde på hol.dk hvor der var en del der havde bestilt en 27 ips skærm til 3-400 dollars også fra en koreansk producent på ebay.

Den fik enormt meget ros da havde et rigtig godt panel, men lav evt en tråd derinde.
Af klingenberg
#171988
Der var en tråd inde på hol.dk hvor der var en del der havde bestilt en 27 ips skærm til 3-400 dollars også fra en koreansk producent på ebay.

Den fik enormt meget ros da havde et rigtig godt panel, men lav evt en tråd derinde.
Af red_martians
#171991
Hvis det er koreansk og IPS, så er det jo nok et LG-panel der sidder i. Isåfald er det måske samme panel der sidder i Apples skærme. Så helt skidt kan det ikke være.
Af pekr
#172012
Jeg synes at have læst at de bruge A- paneler. Som muligvis er paneler som ikke er blevet godkendt til brug i fx. Dell og Apples skærme. Desuden skulle der også være større sandsynlighed for pixelfejl.

Er det noget der kan be- eller afkræftes dette?
Af donoester
#172043
At dømme fra variansen af kvaliteten, er der ikke tale om A paneler - heller ikke nok til at være af A-. Fejl i materialerne i panelet som på billederne på denne side (http://hardforum.com/showthread.php?t=1675393&page=154) ligner noget i B/C-klassen (uafhængigt af hvad sælgeren så end synes).

Men derfor har man stadig meget stor mulighed for at modtage en skærm med "A"-panel - LG o.a. laver ikke bevidst en dårlig kvalitet paneler. I perioder, hvor der ingen aftagere er af A-paneler (NEC, HP, Dell, Eizo m.f.l), er der en større sandsynlighed for at finde et A-panel i en Catleap etc.

Den bagvedliggende elektronik er dog meget lavpraktisk og simpel. Nogle af skærmene har intet OSD - mange (alle?) af skærmene har ingen scaler.

Se evt. http://hardforum.com/showthread.php?t=1675393 .
Af tsp42
#172556
Jeg købte en ACHIEVA Shimian QH270-Lite den 30. juli. Så vidt jeg kan se er der ingen døde eller stuck pixels (men de er godt nok meget små), der ser heller ikke ud til at være nogen problemer med back-light bleed-though, som andre har raporteret med skærmen. Som donoester skriver er skærmen lidt skrabet. Har kun DVI-D input og ingen OSD/scaler, men det betyder omvendt at der er et minimalt lag. Manglende scaler er heller ikke noget problem eftersom grafikkortet tager sig af dette. Så jeg er meget tilfreds prisen taget i betragtning.
Af JvT
#173219
JohnnyB2000: Har du modtaget skærmen? Hvordan blev den håndteret i tolden?

Jeg har selv bestilt en "Yamakasi Catleap 2B Extreme monitor" fra 120hz.net, en skærm med indmad der muliggør at den kan køre op imod 120hz (kommer and på ens hardware).

Ifølge siden, vil skærmen blive sendt på mandag med DHL express, så i midten af næste uge bliver det "lille jule aften" :-)

"Glæder" mig til at se hvad der bliver pålagt af told/moms....
Af z0z0
#173394
Jeg har også købt en ACHIEVA Shimian QH270-Lite. Så kan svare på spørgsmålet om told/moms. Jeg gav 285$ for skærmen på ebay, sælgeren skrev at jeg kun havde betalt 260$ på pakken. Jeg skulle betale 576 kroner i told/moms kontant til DHL, for at få pakken udleveret. Havde heldigvis kontater liggende. Det var ikke muligt at betale med kort, kunne heller ikke få penge tilbage.

Så skærmen har kostet mig i alt ca. 2300 kroner.

Jeg bestilte i øvrigt skærmen en fredag, modtog den mandag. Kunne følge den via track & trace hele vejen.

Der er desværre én stuck grøn pixel på skærmen. Men er ellers meget tilfreds med skærmen. Men vil give tsp42 ret i at den er ret skrabet, der er ikke engang en tænd/sluk knap.