Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mr.DJ
#183402
Genopliver lige denne tråd, da jeg syntes det kunne være interessant at høre om folkene i tråden, kan melde tilbage om nogle erfaringer de har gjort sig?? :-)

Faktisk, så ville jeg rigtig gerne læse en anmeldelse hos Flatpanels af skærmen, så hvis der evt. er en "modig sjæl" der er villig til at låne sin skærm ud, kunne vi jo prøve at høre om Rasmus var interesseret i at anmelde skærmen! ;-)

Udlåner kan jo så få sin skærm "prof" kalibreret og måske tweaket lidt så billedet står bedst, i samme omgang....som en lille gulerod! :-)

Er der nogen som kunne være interesseret? :-D
Af BrunoB
#183409
Mr.DJ skrev:Faktisk, så ville jeg rigtig gerne læse en anmeldelse hos Flatpanels af skærmen, så hvis der evt. er en "modig sjæl" der er villig til at låne sin skærm ud, kunne vi jo prøve at høre om Rasmus var interesseret i at anmelde skærmen!
Ja det kuku være en anelse kolonormt med sådan en anmeldelse.
Og hvis man ser på antallet af hits på denne thread så antyder et og andet at der mildest talt er tyk interesse for disse famøse 27" IPS Korea skærme.

Jeg selv har trippet rundt om en bestilling af en af dem men har ikke turdet tage springet (endnu ;;) ).

Der skal i øvrigt lige siges at vedr 120hz oc så er det kun muligt på nogle tilfældige heldige ;) paneler.
Og kun hvis man køber og udskifter det interne printboard i panelet med et modificeret oc pb der tillader at man hardwaremæssigt kan skrue helt op for freq.
Og selv da lyder det som om at de fleste skærme stopper ved ca. 96hz.
Og man så nok ikke skal skrue mere op hvis man ikke vil ødelægge panelet O-O
http://overlordcomputer.com/

-----------------
Nuværende monitor: NEC MultiSync 20WGX2 Pro der efterhånden godt ku tænke sig at komme på pension.
Af Mr.DJ
#183415
BrunoB> Nemlig, lad os få kastet noget mere "lys" på hvordan skærmen performer....har godt nok ikke orket at gennemlæse de lange forumtråde...men det jeg lige har skimmet hurtigt indtil videre, har kun været nogle forskellige køberes "ikke tekniske" men umiddelbare indtryk af billed kvalitet, samt ydelse ifht. en eller anden gammel skærm de havde før.....hvilket er lidt svært at blive videre klog på, syntes jeg! :-)

Så en "seriøs" test af skærmen mangler....og ja, kunne være godt hvis Flatpanels kom på banen her! ;-)
#184581
Er der nogle der kan hjælpe?
Da jeg fik min Achieva Shimian for et halvt år siden fulgte der en håndskrevet engelsk vejledning med. Den har jeg smidt væk. Jeg skulle rykke rundt på mit værelse i dag, og skulle så sætte skærmen til igen, men nu er den sort, og det blå lys blinker bare. Hvad gør jeg? Skal man tænde skærmen før PC'en? Skal ma connecte power plug først eller hvordan? Please please please!!!
#194220
Jeg skriver lige her for at prøve og genoplive tråden.
Jeg er på markedet efter en ny skærm, og har fået en ret stor interesse i disse skærme fra Korea. Jeg ville være utrolig interesseret i at høre om hvordan folks erfaringer er?

Alt fra fragt, moms/told, performance og så videre. :)