Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#112
jeg er meget int. i at købe en Fujitsu-Siemens C19-4 monitor, da den skulle køre med samme panel som ViewSonic VP930, men ligge under 3k i pris... er der nogen der han nogle erfaringer med denne monitor? og måske kender et sted den kan købes? ud over usa og frankrig :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#116
Du kan finde lidt om skærmen her:
http://www.behardware.com/articles/572- ... ps-va.html

Fujitsu-Siemens har generelt ikke fået lige så god ros, som andre producenters tilsvarende modeller - altså dem baseret på samme panel. Det er vel også en af grundende til, at de er prissat lidt anderledes.

I testen får denne skærm dog gode ord med på vejen.

Jeg har desværre ikke hørt noget om hvornår den lander herhjemme. Mon ikke Fujitsu-Siemens kan svare på det?

Hvis du hører noget eller prøver at kontakte dem, må du hvert fald meget gerne lige melde tilbage.
Af sol_jakobsen
#123
har kontaktet dem idag og venter på svar, hvilke skærme bruger et tilsvarende panel, og er ikke alt for dyre dvs 3500 - klassen?
har også tænkt på 193p+, men den er bhardware og andre bare ikke så stolte over på opdaterings siden...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#125
Du kunne måske kigge lidt på den nye Belinea 101920, som vil komme med det samme panel som VP930. Den findes allerede på markedet i en 25 ms version og situationen er lidt den samme som dengang VP191b blev udgivet i en ny hurtig version. Vær derfor opmærksom på, at det er 8 ms versionen af Belinea 101920, som er aktuel.

Jeg tror ikke den er på det danske marked endnu, den er hvert fald ikke listet på Edbpriser. Den gamle model lå oprettet med en pris lige over 3500,-, så man kunne håbe på, at den nye også gør det.

Behardware har en tendens til at dømme skærme på forhånd, hvis de har testet en anden skærm, med det samme panel. Det er dog ikke altid muligt, og nærmere en fordom end en objektiv vurdering. Både producentens yderligere integrerede funktioner, deres forudindstillede farver osv. har påvirkning på farvegengivelse, kontrasten og sågar responstiden. En forkert gråtone indstilling (bliver fortaget før masseproduktion) kan f.eks. resultere i en dårligere responstid.

Du bør derfor hellere læse førstehåndskilder, som f.eks. den test her på flatpanels.dk af Samsung 193p+. DU kan derimod læse en test af Belinea modellen på Behardware uden en dom på forhånd ;)

Meld endelig tilbage når du hører noget fra Fujitsu-Siemens.
Af sol_jakobsen
#130
will do, http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=148079
her før hen tænkt på denne skærm, det er med et mva (ikke s-pva, eller noget mva med overdrive) panel og er med 12 ms opdaterings tis, hvilket jeg så vil tvivle lidt på siden det nærmest vil være første gang så, nogen erfaringer med den?.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#131
Det ville være et gennembrud, hvis de havde opnået det uden Overdrive og det kan jeg sige med sikkerhed, at de ikke har :)

Jeg kan forestille mig, at du har slået op på Prad. Jeg er dog sikker på, at de har begået en fejl (deres database har desværre nogle ærgerlige fejl ind i mellem). Skærmen kommer med et TN panel, hvilket farveunderstøttelsen og kontrastforholdet angiver - henholdsvis 16.2 millioner og 500:1 (800:1 nogen steder).
Jeg kan godt forstå du bliver lidt forvirret over det og det er jeg sikker på, at du ikke er den eneste der bliver.

Med Videosevens tidligere samarbejde med CMO, må panelet også stamme herfra og kunne meget vel være deres M190E5 panel.

Jeg har desværre ikke selv erfaringer med skærmen, men der må da sidde nogle folk derude med skærmen. Der ligger dog ikke umiddelbart kommentarer til den på Edbpriser.dk.
Af sol_jakobsen
#136
nej, tjekkede det faktisk på deres egen hjemmeside http://www.kortlink.dk/videoseven/23nr
bruger også kun ebpriser som "vejledning" da der som du siger, tit er fejl.... er bestemt ikke int. i et th panel, har set på mange skærme og har brugt det test program i linker til(udemærket faktisk) et par gange. synes faktisk ikke der er meget forskel på div nyere tn skærme (selvfølgelig er der nogle der er helt dårlige), om man køber en 8 ms samsung, eller en 12 ms lg et eller andet kan jeg ikke rigtigt se forskel på, der er altid dårlige vinkler, og Unuanceret sorte farver (sort er bare sort)....

Admin Edit: Jeg kan se at der er lidt problemer med for lange links. Indtil jeg har fået det rettet permanent har jeg lige tilføjet dit link, som et kortlink. Beklager fejlen. :((
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#149
Nej forskellen er ofte svær at se med mindre man sammenligner dem direkte. Betragtningsvinklerne er desværre et problem, som bliver svært at løse på TN paneler. Mange finder dem tilfredsstillende og enkelte mener, at de er mindst lige så gode, som på VA og IPS paneler. Sidstnævnte er dog ikke rigtigt og kommer nok mere af manglende sammenligningsgrundlag.

Har du hørt mere fra Fujitsu-Siemens? ... Eller det er selvfølgelig weekend, så svaret kommer nok først på i næste uge. :)
Af sol_jakobsen
#245
så er der svar fra Fujitsu-Siemens "Vi markedsføre desværre ikke c19-4 i Danmark." sååå man skal til udlandet for at finde en god billig skærm, jeg har nu spottet den på få tyske sider, men bestillings dato'er forefindes desværre ikke.....
UPDATE. midtdata er ved at undersøge muligheden for at få dem hjem, til priser (måske) omkring 2500kr...
Af sol_jakobsen
#260
de gav ingen grund desværre, midtdata har meldt tilbage at de heller ikke kan få den endnu........ leverings datoen er ukendt, men det vil nok sige at den kommer på et tidspunkt......