Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lille
#856
Hejsa. Fantastisk side. Jeg har siddet og læst herinde de sidste par timer og jeg har virkelig lært en masse :)
Jeg overvejer at købe en fladskærm på minimum 19".
Det vigtigste, er at den skal være til at spille på, men jeg vil også gerne kunne se en film og redigere et billede ind imellem.

Jeg overvejer følgende skærme:
Dell 2001FP 20" til 4.453,44 kr (inkl. 25% rabat)
ViewSonic VP930 19" til 4.147 kr
ViewSonic VP201b 20,1" til 5.771 kr

Mht. pris, så er VP201b lige dyr nok, men det må betragtes som max pris.
Omvendt vil jeg naturligvis også gerne gøre et kup, hvis der er nogle billigere skærme, der ikke er helt ringe.
Jeg kunne se på EDBPriser.dk, at ViewSonic har en del 19" skærme fra lidt over 2000 kr, til lidt over 3000 kr. Er de værd at overveje?

Jeg vil blive meget glad, hvis jeg kan få jeres mening om disse skærme, eller andre, der er værd at overveje.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#865
Dell 2005FP er hvert fald et billigt bud på en skærm, der er ret tilsvarende til VP201b. De bruger det samme panel og forskellene er relativt små på det efterhånden meget brugte panel fra LG.Philips. Der er rigtig mange skærme, som er baseret på panelet. Hvis du søger på panelet LM201U04 i panelsøgefunktionen, så kan du se alle dem fra databasen.

Fælles for dem er et par kritikpunkter, men det er der jo ved rigtig mange skærme. Den højere opløsning er jo lækker, hvis du skal redigere tekst og billeder, men flere krævende brugere klager lidt over den lidt forstyrrende coating, som panelet besidder.

Jeg synes ViewSonic VP930 er et super godt bud til en skærm, der kan bruges til stort set alt. Det er efter min mening ikke den flotteste skærm, men billedet og ydelsen er super god.
De andre ViewSonic skærme du ser i 19 tommer er lidt andre skærme. Jeg sidder selv med VX924 og tester den lige i øjeblikket og det er ikke en skærm, som er optimal til billede og film, men den sigter jo også mod spilmarkedet.
Det samme er gældende for nogle af de andre skærme, mens dem over 20 ms ikke er specielt egnede til spilbrug og så er de jo lidt udelukket.

Har du læst testen af VP930 her på siden?

Du kan som så mange andre overveje Sasmugn 193p+, det er jo en super skærm, men den er ikke helt lige så egnet til spilbrug som VP930. Forskellen er ikke markant, men man kan godt bemærke det i visse spil.
Af Lille
#887
Mange tak for svaret.
Det var testen her på siden, der fik mig til at overveje VP930. Jeg ville dog gerne have en 20", derfor kiggede jeg på de større af ViewSonics.

Er Dell 2005FP og/eller ViewSonic VP201b lige så gode til spil, som VP930?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#889
Nej. VP930 må betragtes som det hurtigste på markedet pt. Du vil nok se en markant forskel på de større modeller og Viewsonics 19" når det kommer til slør/trailing.
Af Lille
#890
Ok. Så må det jo nok blive en VP930.
Kan være jeg køber mig en større skærm til film/grafik, hvis jeg føler mig rig på et tidspunkt.
Mange tak for hjælpen :)