Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#805
jeg skal til at købe en fladskærm
har set på ovenfor nævnte skærme men kan ikke helt beslutte mig for hvad jeg skal vælge.
er der nogen som har erfaringer eller bud på hvad jeg skal vælge?

Jeg spiller ikke ret meget, bruger medst til surfe og se film.
Jeg foretrækker at farver bliver bedst muligt gengivet.

alternative produkter må gerne nævnes


mine eneste krav er

19 tomme"
max pris ca 3000
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#810
Vi har aldrig været så begejstrede for VX912. Nu er den dog kommet i en ny udgave, og derfor kan der ikke siges så meget om den desværre.

Jeg ved ikke om du har læst testen af 190P6 her på siden, men ellers kan du hvert fald med fordel gøre det. Den er også gældende for B serien nemlig, man mister blot nogle features i selve softwaren og udseendet.

Det var hvert fald en af de bedre TN paneler jeg har testet. Og f.eks. i forhold til VX924 har 190P6 betydeligt bedre betragtningsvinkler.
I og med, at Philips modellerne heller ikke er det allerhurtigste modeller, er der så muligvis heller ikke gået lige så meget på kompromis med f.eks. betragtningsvinklerne.

De profiler du får med til Philips modeller gør også, at du har mulighed fro let alsidig brug. Du skal blot lige indstille lidt på dem på forhånd, før de bliver optimale.

Der er naturligvis alternativer, men jeg synes at 190B6 virker som et fornuftigt bud. Du kunne vælge at gå efter nogle af de andre mærkers tilsvarende skærme, men der er lagt mere vægt på spilbrug end Philips har gjort. Og da det ikke er et af de vigtigste argumenter for dig, så er det jo ikke sikkert det er så relevant.