Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Johnnielsen
#25
Mange tak for forummet - det er rart. Jeg har længe ønsket et dansk sted dedikeret til snak om skærme i sammenhæng med en side, som tager indsigt i det. Og det er jo kommet :)

Jeg er meget interesseret i tilbagemeldinger på ViewSonic VP930, da jeg ser det som et fornuftigt bud, ligesom 193p+. Da den er lige på trapperne, vil jeg dog vente med at træffe beslutninger.

Det ser ud til, at den allerede er aktuel i enkelte lande, men jeg kan ikke finde anmeldelser eller mini-reviews af den. Har I hørt noget, både omkring udgivelsesdato eller skærmens ydelse?

Jeg er hvert fald meget interesseret når de første meldinger kommer.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#41
Der er kommet lidt tilbagemeldinger på en skærm, som bruger samme panel. Det er en Belinea 101920. Faktisk en meget irriterende situation, som er tilsvarende til den vi så for ViewSonics VP191b. Det er allerede en aktuel skærm, hvor de så bare har skiftet panelet ud nu. (du kan se hvilke paneler den har haft før ved at søge i panelsøgefunktionen)
Det skal nok skabe forvirring, hvis skærmen bliver populær. Det sagt, skal man dog kigge efter 8 ms versionen, hvis man er interesseret i skærmen. Der kan læses en test af den her:
http://www.behardware.com/articles/588- ... fp91v.html

Selvom Vincent mener man kan konkludere mange ting ud fra Belinea skærmens ydelse, vil jeg nu gerne opfordre folk til at være tage det lidt med forbehold. Der er stadig så mange ting der kan se anderledes ud. ViewSonic har f.eks. tidligere brugt dynamiske programmer til styring af Overdrive, hvilket har givet en et yderligere boost til responstiden. Fabrikkens forudindstilling af farverne er f.eks. også af stor betydning for slutresultatet.

Jeg har tidligere i dag snakket med ViewSonic og det ser ud til, at de sender et eksemplar af VP930 når de første demomodeller kommer ind. Derefter kan I naturligvis forvente at se en test her på Flatpanels, højest sandsynligt også en sammenligning med Samsungs 193p+, som jeg tror mange er meget interesseret i.
Af Johnnielsen
#49
Det er jo bare perfekt. Hvis den kan leve op til VP191b og lidt mere, så er det hvert fald et ganske interessant bud.

Jeg vil også lige prøve at læse testen igennem på den side du linker til.

Kan man forvente at skærmen prismæssigt kommer til at være på niveau med den tidligere VP191b?

Findes der andre skærme, som er baseret på samme panel, som er interessante at kigge nærmere på?
Så vidt jeg forstod, så er det jo et AUO panel, ligesom der sad i VP191b.

Hvordan er de ergonomiske muligheder med VP930?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#86
Prismæssigt har ViewSonic udmeldt, at den ligger på et tilsvarende niveau. Den er allerede oprettet på Edbpriser under enkelte forhandlere. Nok mest som en appetitvækker:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=157184

Den er umiddelbart prissat ret højt, men det samme var tilfældet med 193p+:
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=152607 Bemærk prishistorikken. I starten var den også sat til knap 5000,-

Man må da håbe at ViewSonic VP930 kommer under 4000 for at gøre den rigtig interessant.

Lige i øjeblikket findes der kun de to, så vidt jeg ved, altså VP930 og den nævnte Belinea model, som er baseret på AUO panelet.

Du har mulighed for højdejustering og tiltjustering samt at dreje skærme og sætte den i Pivot. Altså overordnet set, alt hvad man kunne ønske sig.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#509
Update:
Vi har nu haft mulighed for at se denne skærm IRL og der kommer snart en test her på siden hvor den også er sammenlignet med Samsungs 193P+ heads-on. Jeg vil undlade at afsløre resultaterne, så spændingen bibeholdes ;)