Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Scraths
#639
Jeg står og skal til at købe en ny skærm...
Jeg skal kunne bruge den til at spille fpsspil og se film osv. Gerne helst 19tommer... Men prisen skal være omkring 2000-2400kr

jeg har kigget lidt på ViewSonic VA902.. Er der nogen der har nogen erfaringer med den?..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#651
ViewSonic VA902 virker som et nogenlunde bud.

Du skal dog nok ikke forvente at få alverden til den pris, hvis du vil have en 19 tommer. Der findes nogle gode bud til prisen i 17 tommer, så kan du også få en skærm med DVI indgang. 17 tommer skærmene har jo samme opløsning som 19 tommer skærmene, så det du opnår med en 19 tommer er lidt større tekst (billedet bliver lidt større, men indeholder ikke mere information).

Som sådan skal du nok også regne med at få en skærm med VGA indgang, så med mindre dit grafikkort ikke sender verdens bedste signal over VGA, så vil billedet nok være synligt forringet.
Af Scraths
#659
Hmmm... Hvis jeg tager en 17 tommers skærm til samme pris, vil den ekstra kvalitet så være de tommer værd, som jeg mister?

Er der andre 19tommersskærme end den Viewsonic som du synes er bedre?

Er der nogen gode 17tommers jeg kunne vælge istedet?
Senest rettet af Scraths 25. okt 2005, 14:56, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#661
Du får hvad du betaler for og eftersom de fleste 19" TFT skærme ligger et godt stykke på den anden side af 2500 kr. kan du regne ud at kvaliteten af denne model ikke ligger i den høje ende af skalaen.
Faktisk ligger hovedparten af de gode 17" skærme også et par hundrede kroner højere end Viewsonics model, så hvis dit budget virkeligt er så stramt som du antyder her, så ville jeg helt klart satse på en 17" model istedet.

Det er virkeligt svært at finde en 17" model der er anbefalelsesværdig til dit brug til en pris på 2200 kr. eller derunder, så hvis du bevæger dig op på 2300 kr. kan du f.eks. se på denne Samsung model:
Samsung 730BF
Af Scraths
#662
har tilføjet noget i min anden post

Er der nogen der har efaringer med den samsung? Jeg kan meget bedre lide dens udseende end VA902's
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#665
Det lyder som om du ikke rigtigt har undersøgt hvad du kan få for dine penge?
Jeg vil anbefale dig at kigge på prisdatabaserne og sætte nogle begrænsninger på søgeresultaterne i form af f.eks. pris og skærmstørrelse.
Af Scraths
#667
Nej, jeg er ikke særligt meget inde i skærme og jeg ved ikke rigtigt hvad det er jeg skal gå efter eller hvad jeg skal holde mig fra...

Men jeg vil lige prøve at kigge edbpriser igennem
Af Scraths
#669
Jo jeg synes at Samsung SyncMaster 730BF er god til prisen efter specifikationerne og de andre skærme i prisklassen, men det er også begrænset hvad jeg ved om det.

Er der nogen der har erfaringer med 730BF?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#671
Her er en prisliste fra edbpriser hvor jeg har sat følgende kriterier på:
- Kun 17" skærme (19" er udelukkede i denne prisklasse)
- DVI indgang (det er et must!)
- under 2500 kr
- Responstid på 8 ms eller derunder

Resultat: Klik her!

Håber det kan hjælpe lidt videre. Som du kan se er der ikke mange skærme tilbage efter den søgning og jeg synes umiddelbart stadig at 730BF er det bedste bud. Hvis du får flere penge mellem hænderne kan du jo udvidde søgningen.
Af Scraths
#672
Ja.. Så tror jeg jeg vælger Samsung SyncMaster 730BF. Hvis der er nogen der har erfaringer, dårlige eller gode, så del dem inden jeg køber den om et par dage.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#712
Der er lidt erfaringer at finde fra 930BF, som er storebroderen. Folk er forholdsvis positive og jeg har også set skærmen et par gange til præsentation. Det er skam ikke en dårlig skærm.

Men hvis du søger på 930BF her i forum, så burde du finde lidt erfaringer. Jeg kan nemlig desværre ikke lige huske, hvilke tråde det drejede sig om, men(du kan jo søge oppe i toppen med knappen søg. :)