Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#738
Det er selvfølgelig ikke alle butikker der gør det, men man kan let blive snydt når man tager ud og kigger på Tv og ser en animationsfilm.

Den blev ikke nævnt tidligere, da den oversteg dit budget en smule, men efter du har rykket dig lidt, så kan den jo godt være interessant. :)

Hvis du ikke allerede har læst testen af den her på siden, så kan du finde den her:
http://www.flatpanels.dk/193p_Plus.php
Af Juvic
#742
jep har rykket mig lidt, da jeg netop gerne vil give lige det ekstra for at få en lækker skærm der kan holde en del år ud i tiden... You know, SU n´ all. :)

Har godt lige læst hele testen igennem. Den imponere hele vejen igennem, lige på nær der hvor du nævner den der trailing. Men du vudere det ikke som noget stort problem, så vidt jeg kan læse mig frem til.

Jeg har siddet og tænkt lidt. (Skræmmende:))

LG'en har et lækkert design(plus) - omend en smule bling bling, og evt. lidt små træls med fingre på det chrome , TN-panel(minus), 16.2 millioner farver (minus), ekstra tynd (plus)

Samsungen har lækkert design (plus) - nok lidt mere tidløs og robust imod fingre osv imod LG'en, PVA-panel (plus) 16.7 millioner farver (plus) - hvis man kan se forskel og endelig dejlig tynd (plus) måske lidt tykkere end LG'en. Dog er jeg lidt nervøs for den - i testen omtalte - trailing.

(Disse plus/minus karaktere er givet iforhold til Samsung'en vs. LG'en og omvendt)

Alt i alt, falder det til Samsungs favør. Pga. det bedre panel (det siger folk i hvert fald) og den lidt mere fingre robuste overflade....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#746
Det er svært at få det bedste på alle fronter og vil man ha den ultimative spilleskærm, så er VP930 svær at komme udenom.

Man kan sige at 193P+ gør hvad den kan for at fjerne slør og de lange haler som man måske har været forvændt med på ældre fladskærme er reduceret til et kort glimt af trailing. Så den arbejder virkeligt på højtryk for at fjerne trailing, men den formår bare ikke at gøre det ligeså effektivt som Viewsonics model. Jeg tror dog ikke at LG's model vil være mere spilegnet end 193P+ - du vil blot opleve en anden form for trailing.
Af Juvic
#765
Nej det har du nok ret i, ang. LG vs. Samsung 193p plus @ spil.

Men grunden til at jeg blev meget i tvivl, var at samsungen havde det støre kontrastforhold og så lige de flere farever. Er der virkelig stor forskel på den samsung og så den LG ?

For LG'ens design tiltaler mig virkelig, på alle fronter. Er den virkelig så elendig at se film og spille på sammenlignet med 193p plus ?

Ang. den ViewSonic, så har jeg aldrig brudt mig om deres design. Men jeg er sikker på de laver nogle gode skærme... Men tror jeg har kogt det ned til at det endten bliver Samsung 193p plus eller LG L1980Q...